Programul „Rabla” ar putea fi mai puţin eficient decât în anii trecuţi
Articol editat de Andrei Cretoiu, 6 martie 2019, 13:46
Ediţia din acest an a programului ”Rabla” ar putea fi mai puţin eficientă decât cea din anii trecuţi, din cauza condiţiei ca maşinile predate la REMAT să aibă inspecţia tehnică periodică valabilă.
Specialiştii pieţei auto cred că această condiţie elimină, din start, multe autovehicule, care până anul acesta erau eligibile, cum sunt cele abandonate în parcări sau pe marginea drumurilor.
În plus, aducerea unui autoturism vechi la statdardele cerute de ITP costă mult, după cum a explicat consultantul în domeniul auto Robert Stan:
Programul ”Rabla” ar trebui să elimine din trafic rablele. Dacă vorbim din trafic, în mod normal aceste mașini ar trebui să circule și să aibă ITP-ul valabil. Numai că acest ITP valabil înseamnă trecerea prin niște furci caudine, să spunem, la service-uri și nu oricine este dispus să facă chestia asta pentru cei 6.500 de lei. Prin urmare de aici până la a achiziționa o mașină nouă care are un preț probabil minim, undeva în jur de 6-7 mii de euro este o cale foarte lungă pentru cei care nu-și permit treaba asta. (Robert Stan)
Programul ”Rabla” este cel mai longeviv program de acest fel din Europa, având deja 15 ani. La ediţia din acest an, prima de casare este de 6.500 de lei.
Programul ar urma să fie lansat după promulgarea bugetului de stat.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.