Dis-de-dimineață, la Serviciul Pașapoarte
Articol editat de Andreea Leonid, 19 martie 2019, 11:27
Vacanța de primăvară bate la ușă, așa că mi-am verificat valabilitatea pașaportului pentru a putea petrece câteva zile în afara spațiului european. Constat că expiră peste puțin timp și mă hotărăsc să solicit un pașaport nou electronic.
Caut întotdeauna soluțiile simple pentru a evita cozile de la ghișee. Vreau să-mi fac programare online, dar surpriză! Sunt locuri disponibile doar peste două săptămâni. Nu aștept atâta timp. A doua zi mă prezint dis-de-dimineață la Serviciul Pașapoarte de pe strada Andrei Mureșanu.
E ora 8. Ghișeele se deschid abia peste o jumătate de oră, dar curtea e deja plină de oameni: tineri, familii cu copii, persoane în vârstă care își fac pașaport valabil un an ca să meargă “măcar o dată în viață”, cum spune reclama, în pelerinaj, în Israel.
La 8:30 se deschid ușile, intrăm cu toții, fie că ne-am programat online sau nu. Îmi scot un bon de ordine de la aparat și constat că sunt posesoarea bonului cu numărul 13. Sper să fie cu noroc, dar surprizele continuă. Din 4 ghișee numai unul funcționa, atât pentru cei cu numere de ordine (ca mine), cât și pentru cei programați online. Nu am aflat de ce nu au fost deschise toate ghișeele. O fi fost ora la care își beau cafeaua angajații de la Pașapoarte? Nu știu.
După o oră și ceva de stat pe holul Serviciului de Pașapoarte, ajung la ghișeul unde îmi predau actele, mi se face poză și îmi las amprentele. Nu a durat mult și ies bucuroasă cu gândul la noul pașaport care va fi gata peste două săptămâni.
Părăsesc sediul Serviciului Pașapoarte cu gândul la textul tipărit pe bon: „Reprezentați cu mândrie statutul de român oriunde vă aflați“.
PS: În 19 martie este Ziua Pașaportului Românesc!
Andreea Leonid
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.