Supercoroana, simbolul grafic al brandului Oradea
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 10 mai 2019, 09:48
Cununa de coroane este brandul Oradiei. Brandul de oraș a fost conceptualizat împreună cu firma de consultanță și design Brandient. Proiectul a început în 1 decembrie 2018, cu ocazia aniversarii Centenarului României modern, și a fost lansat joi, 9 mai, de Ziua Europei , de Asociația Pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (APTOR).
Logo-ul prezintă șase semne grafice (cinci coroane și o inimă) dispuse în forma literei O.
„Supercoroana” se vrea o transpunere metaforică prin desen a staturii, unicității și prestigiului orașului.
Fără să imite artefacte istorice, Supercoroana vorbește despre mândria și demnitatea de a fi orădean, și include: o coroană pentru trecutul istoric, pentru Orașul regilor; o coroană pentru arhitectura art-nouveau a orașului, pentru Orașul muzeu; o coroană pentru natura minunată, pentru băile geotermale, fluturii, nuferii, pentru Orașul geotermal; o coroană pentru o societate multi-etnică, pentru Orașul cultelor; o coroană pentru o comunitate multi-culturală, pentru Orașul cosmopolit și o inimă pentru oamenii acestui oraș, pentru buna lor înțelegere și armonie, pentru credințele lor și mai ales, pentru Copiii lor, a explicat Mihai Jurca, directorul executiv al APTOR.
Sloganul brandului este „Art Nouveau, Life Nouveau”, apreciată ca fiind,, o expresie inedită care unește trecutul, prezentul și viitorul acestui oraș minunat și binecuvântat”.
Proiectul a fost coordonat de Mihai Jurca, cu sprijinul Primăriei Oradea, cu consultarea unor reprezentanți ai grupurilor economice și de business, educație, culte, lideri de opinie, cultură și arte, tineri și studenți, manageri de proiecte publice și sociale etc.
Odată finalizat acest proiect major al orașului, Oradea se impune și în zona branding-ului, prin munca și rezultatul exemplar. Simbolul Supercoroanei surprinde armonios istoria, cultura și patrimoniul bogat al acestui oraș și este în același timp un simbol al toleranței și acceptării diversității, în toate formele ei. Le mulțumesc celor care au răspuns invitației noastre și au contribuit decisiv la realizarea acestui proiect, a declarat Mihai Jurca, director executiv APTOR.
Crina Dobocan
Foto: Primăria Oradea
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.