Restaurantul ”Comenzilor Greşite” angajează chelneri cu demenţă
Articol editat de cristina.rusu, 11 mai 2019, 18:00 / actualizat: 16 mai 2019, 9:36
Ce enervant e ca, atunci când mergem la restaurant, chelnerul să ne aducă o mâncare pe care nu am comandat-o! Surprinzător, un restaurant din Japonia se bazează tocmai pe acest gen de întâmplare.
Restaurantul ”Comenzilor Greşite” s-a deschis în cartierul Toyosu din Tokyo, propunându-şi să angajeze doar chelneri afectaţi de demenţă. Este foarte posibil ca personalul să-ţi aducă comanda greşită; dar dacă un client acceptă acest lucru de la început, poate că îl va ajuta să înţeleagă viaţa celor afectaţi de această condiţie.
Fondatorii speră ca experienţa să-i facă pe oameni să înţeleagă că oamenii suferind de demență pot fi membri activi ai societăţii, cu un pic de înţelegere şi răbdare.
Am vizitat restaurantul şi mi-am comandat un burger. Am primit în schimb găluşte, dar nu a contat: au fost delicioase! a spus gastro-bloggerul Mizuho Kudo. El a mai adăugat că personalul era foarte zâmbitor şi părea cu adevărat să se simtă bine.
Restaurantul a fost deschis anul trecut timp de 3 zile. Un eveniment pe o scară mult mai largă va fi organizat în acest an pentru a onora ziua mondială a alzheimerului, în 21 septembrie.
Sursă: Boredpanda
Andrea Nagy
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.