La Cluj, contul de pe procesul verbal de contravenție este tipărit greșit
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 14 mai 2019, 14:13 / actualizat: 14 mai 2019, 21:16
În urma unui caz sesizat de un ascultător Radio Cluj, poliția clujeană a aflat că formularul de amenda aplicat frecvent în Cluj-Napoca este tipărit cu greșeală. Contul de pe formular, în realitate este blocat. Din această cauză există numeroase depășiri ale perioadei minime legale pentru plata redusă a amenzilor date de poliția rutieră și multe constestații în instanță.
Doamna în cauză este clujeancă. Tatăl ei a luat amendă, în Cluj-Napoca, anul acesta, virând la dreapta într-o direcție nepermisă. Pentru a beneficia de posibilitatea de plată a jumătății din sumă, trebuia să se încadreze în perioada de 15 zile. S-a încadrat și a plătit ea din contul tatălui, în contul tipărit pe procesul verbal de constatare primit de la agent. Ghinionul a fost că a aflat târziu faptul că acel cont era unul blocat și nu avea altă variantă de plată, dar mai bine o las pe ea să vă spună povestea:
Este vorba despre o amendă contravenţională aplicată de poliţia rutieră. Conform procesului verbal întocmit de agentul constatator, singura modalitate de plată care s-a indicat este plata într-un cont din trezorerie: cont unic, indicat pentru persoane fizice şi separat pentru persoane juridice. Nu se indică nicăieri că contravenientul are posibilitatea să plătească în numerar la una dintre casieriile Primăriei, CEC, poştă, orice altă variantă de plată cash.
În termenul legal de 15 zile, respectiv a 11-a zi după semnarea procesului verbal, contravenientul a plătit amenda în contul indicat în procesul verbal. În următoarea zi ulterioară plăţii se întorc banii în contul contravenientului. El nu are de unde să ştie, nu stă toată ziua să-şi verifice contul. După ce trec cele 15 zile legale în care aş putea să contest procesul verbal, constat că în contul meu s-a întors suma reprezentând amenda contravenţională. Şi încep cercetările, de ce s-au întors banii. În ordinul de plată venit din trezorerie este un cod: nu ştii ce cod este. Sau afli că este vorba de un cont blocat, în trezorerie acel cont este nefuncţional. Şi mă duc mai departe, mă duc la primăria de cartier: „Doamnă, ne pare rău, nu vă putem lua banii; aţi ieşit din termenul legal de 15 zile”. Mă duc la poliţia rutieră, ajung la un domn la etajul 2 şi dânsul îmi spune: „Staţi să dau un telefon”. I se spune: „Cunoaştem problema; nu avem nicio soluţie, să meargă la tribunal.” Termenul de 15 zile a expirat, nu mai am ce să caut acolo. Aş putea să încerc eventual cu avocat ş.a.m.d. Nu-mi doresc să-mi pierd timpul în tribunal în condiţiile în care eu am făcut plata într-un termen legal, într-un cont din trezorerie nefuncţional.
Ulterior, aflând că banii ar intra într-un cont al administrației locale, ea se adresează acestei instituții. I s-a dat, într-un final, contul corect, în care a virat suma reprezentând jumătate din amendă. Nu știe ce urmează și cu siguranță mai sunt clujeni într-o astfel de situație pentru că formularele tipărite de poliția Cluj, cu contul greșit nu au fost retrase și sunt în circulație de la începutul acestui an.
Sincer, am fost și eu curioasă ce se poate face într-o astfel de situație și am sunat la poliție.
Am aflat că, dacă banii au fost plătiți prin transfer bancar și s-au întors plătitorului, se poate face o sesizare către instanță, o contestare, pentru acordarea unui nou termen de 15 zile și plata jumătății din amendă, situație în care solicitantul va avea, cu siguranță câștig de cauză. E drept că acest lucru înseamnă timp pierdut pe la tribunal, însă este singura variantă legală.
Pentru cei care merg în persoană la Trezorerie pentru plata amenzii, în termen de 15 zile, banii vor fi direcționați în contul bun, fiind o situație cunoscută și în rândul funcționarilor de acolo.
Ceea ce m-a surprins, însă, este că această sesizare, cu privire la formularul de amendă tipărit greșit, făcută de Radio Cluj, către Inspectoratul Județean de Poliție Cluj este singura pe acest subiect pe care au primit-o anul acesta. Și, ca totul să se încheie în molcomul trai ardelenesc, am fost asigurată, și vă spun și vouă, că, în curând, într-un fel sau altul, situația va fi remediată.
Sursă foto: Observator.tv
Alina Nechita / Andrea Nagy
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.