Consultanță gratuită în problema produselor cu dublu standard cumpărate din statele UE
Articol editat de Andrei Cretoiu, 21 mai 2019, 11:54
Autoritățile infomează că în România a fost infiinţat şi funcţionează Centrul European al Consumatorilor.
Instituţia oferă gratuit consiliere românilor în problematica dublului standard al produselor cumpărate din statele UE, în cazul călătoriilor aeriene din spațiul european sau în alte situaţii.
Până acum, cele mai multe reclamații au vizat transportul aerian și cumpărăturile online.
Centrul European al Consumatorilor din România, cu sediul în Bulevardul Aviatorilor 72, București, este o instituţie care oferă gratuit sprijin consumatorilor în soluţionarea pe cale amiabilă a unor probleme complexe. Potrivit autorităţilor sălăjene responsabile cu protecţia consumatorilor, Centrul European poate oferi sfaturi consumatorilor cu privire la drepturile pe care le au sau informaţii practice atunci când se deplasează în spaţiul european în probleme care ţin inclusiv de închirierea unei maşini, de rezervarea unui pachet de vacanţă, a unui zbor sau la comanda unor produse online.
Experţii instituţiei mai oferă sprijin în soluţionarea unei plângeri atunci când consumatorii au reclamaţii împotriva unui comerciant dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, centrul român având capacitatea de a coopera cu alte centre pentru a găsi o soluţie amiabilă la problemele întâmpinate. Centrul este cofinanţat de Comisia Europeană şi de guvernul României, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.
Adrian Lungu
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.