Încă două porțiuni din Autostrada Transilvania își cunosc firmele executante
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 19 iunie 2019, 12:51
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 19 iunie 2019, 12:51
Încă două porțiuni din Autostrada Transilvania își cunosc firmele executante. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat câștigătorii pe loturile dintre Biharia și Suplacu de Barcău.
La sfârșitul acestei luni expiră termenul de depunere a contestațiilor, după care, dacă nu există firme nemulțumite, poate fi semnat contractul de proiectare și execuție.
Sectoarele 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiș, în lungine de 26 de kilometri și 3C2 Chiribiș – Biharia, de 28 de kilometri, au fost licitate în 2018. Desemnarea câștigătorilor a fost întârziată de contestațiile depuse, în urma cărora, Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor a impus Companiei de Drumuri să reevalueze ofertele.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, spune că pe tronsonul 3C din Autostrada Transilvania se lucrează deja între Borș și Biharia, această porțiune urmând să fie terminată până la sfârșitul anului.
În momentul de față, tot tronsonul Suplacu de Barcău – Borș este contractat. Era împărțit în trei secțiuni, pe secțiunea Biharia – Borș se lucrează, am fost și am deschis șantierul în urmă cu două săptămâni, avem o firmă românească care avansează destul de puternic și care și-a luat angajamentul ca, până la sfârșitul anului, va termina secțiunea Biharia – Borș, cei cinci kilometri care fac legătura cu autostrada din Ungaria. Pe celelalte două secțiuni contractele au fost adjudecate, sperăm să nu avem contestații, trebuie să asteptăm zece zile. (Răzvan Cuc)
Lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău – Borș al Autostrăzii Transilvania au fost începute în 2004, de compania americană Bechtel, care a realizat aproximativ 50 la sută din investiție. Pentru finalizarea șantierului, acum șase ani a mai fost organizată o licitație, dar contractul a fost în cele din urmă reziliat, după ce executantul nu a fost în stare să realizeze nici măcar proiectarea lucrării.
În cazul în care, după noua evaluare a ofertelor, nu vor exista contestații, întreg tronsonul dintre Borș și Suplacu de Barcău ar trebui terminat în ultima parte a anului 2021. Întreaga lucrare va costa 144 de milioane de euro, bani asigurați de Uniunea Europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare.
În luna februarie a acestui an, CNAIR a scos la licitație alte trei tronsoane din Autostrada Transilvania: Nădășelu – Mihăiești – Zimbor, în lungime de 30 de km, Zimbor – Poarta Sălajului, de 12,24 de km, și Nușfalău – Suplacu de Barcău, 13,5 km. Ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, precizează că la aceste licitații termenele de depunere a ofertelor au fost devansate, din cauză că firmele interesate au solicitat mai multe precizări și informații suplimentare.
Pentru restul autostrăzii, vorbim de Suplacu de Barcău – Mihăiești, s-a prelungit termenul de depunere a ofertelor, din cauza solicitărilor venite din partea firmelor, vis-à-vis de acest obiectiv, așa că ofertele pot fi depuse până la începutul lunii iulie. (Răzvan Cuc)
Pe cele trei tronsoane scoase la licitație lucrările trebuie efectuate de la zero, termenele de execuție fiind de trei ani, cu zece ani perioadă de garanție. Excepție face tronsonul Nușfalău – Suplacu de Barcău, care se realizează într-o zonă mai ușoară, de câmpie, acesta urmând să fie terminat în doi ani de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor.
La Autostrada Transilvania, de la Cluj-Napoca până la Borș, mai rămân de acoperit aproximativ 45 de kilometri, între Poarta Sălajului și Nușfalău. Acest sector, care include și tunelul pe sub Meseș, urma să fie scos la licitație în prima parte a anului, dar licitația nu a fost încă anunțată.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.