Cu taxiul prin Cluj-Napoca….dacă ai norocul să găsești vreunul!

Articol editat de DSRNetworkAdmin, 15 iulie 2019, 13:18
La nivelul municipiului Cluj-Napoca, cu toate că avem dublul numărului de taximetre față de cât prevede legea, am constatat că nu sunt suficiente taxiuri și sunt anumite intervale orare în care stai 20, 30 de minute până să găsești un taxi. (viceprimarul Dan Tarcea)
Să găsești un taxi într-o dimineață ploioasă a devenit o adevărată aventură într-un oraș cum este Cluj-Napoca.
Și asta în condițiile în care numărul de licențe acordate pentru activitatea de taximetrie îl depășește cu mult pe cel stabilit prin lege.
Viceprimarul Dan Tarcea spune că șansa orașului a fost că licențele deja acordate nu se mai retrag, astfel că, atunci când Parlamentul a stabilit maximul de taxiuri în funcție de numărul de locuitori, Clujul avea deja peste 2500 de licențe emise.
Aceste licențe de taxi au fost emise înainte de anul 2003, când a intrat în vigoare legea. Avem undeva cu puțin peste 2500 de licențe emise, iar conform legislației putem să eliberăm patru licențe la o mie de locuitori, ceea ce ar însemna 1296 de licențe. Categoric că numărul de licențe trebuie să fie mai mare, pentru a asigura o cât mai bună mobilitate a locuitorilor municipiului Cluj-Napoca, a turiștilor, a studenților și a celor care sunt din zona metropolitană. (Dan Tarcea)
Problemele legate de numărul mic de licențe din Cluj-Napoca, dar și din alte mari orașe, sunt amplificate și de disfuncționalitățile legislative ale variantelor alternative la serviciile de taxi, gen UBER.
Astfel că, pe rețelele de socializare au apărut zeci de comentarii în care oamenii își arătau nemulțumirea deoarece dispeceratele firmelor de taximetrie nu mai fac față comenzilor:
M-au luat dracii și scriu toate astea pentru că încerc de o ora să găsesc un taxi. Numărul licențelor e plafonat de Primărie de-acum 1000 de ani. Între timp, orașul s-a triplat. Taximetriștii înjură Uber. Cam asta e metafora, scria o clujeancă pe facebook.
Deși mulți își descarcă nervii pe administrația locală, viceprimarul Dan Tarcea arată că problema e la Parlament, acolo unde zace de ceva vreme un proiect legislativ depus de Asociația Municipiilor din România.
Dorința noastră e să putem emite încă cel puțin 200 de licențe de taxi. Dar, pentru a putea face acest lucru, ar trebui modificată legislația. Este și un proiect depus împreună cu Asociația Municipiilor din România, care să dea dreptul autorității publice locale să emită mai multe autorizații de taxi, pentru că nimeni nu știe mai bine decât autoritatea locală care sunt necesitățile și care sunt nevoile. (Dan Tarcea)
Inclusiv licențe speciale pentru taxiuri electrice ar dori reprezentanții municipalității să poată acorda, dar, atâta timp cât legea nu va fi modificată în Parlament, primăriile nu vor avea drept de decizie.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.