Strategia anticorupție a Ministerului Sănătății
Articol editat de Andrei Cretoiu, 17 iulie 2019, 09:34 / actualizat: 17 iulie 2019, 11:38
Ministerul Sănătăţii vrea să înlăture mita din spitale. În acest sens, de trei săptămâni, în mai multe unităţi sanitare au fost trimişi ”falşi pacienţi” pentru a-i descoperi pe angajaţii care condiţionează actul medical de mită.
Aşa-numiţii „pacienţi falşi” trimişi în spitale, pentru a-i demasca pe medicii care iau mită, reprezintă doar una din măsurile strategiei anticorupţie, pe care Ministerul Sănătăţii vrea să o pună în aplicare în perioada următoare, declară ministrul de resort, Sorina Pintea.
Ea a spus că a primit sesizări despre medici, care au condiţionat actul medical şi au cerut bani pentru serviciile lor:
Acești pacienți misterioși sunt trimiși acolo unde ni se semnalează probleme, prin chestionarele de feedback sau prin reclamații mai mult sau mai puțin directe. Așa cum am mai spus încă de anul trecut, salariile medicilor au fost majorate, există niște salarii decente în sistem, acum și nu cred că este nevoie să mai folosim șpăgile. Pentru că atunci când vorbim de pacienți misterioși trimiși în spital, vorbim de aceste șpăgi, nu de recunoștință. Vorbim aici de cei care condiționează actul medical, de cei care cer bani. (Sorina Pintea)
În ultimele trei săptămâni, au fost mai multe verificări, pentru a-i depista pe medicii şi asistentele, care cer mită.
Sindicatele şi asociaţiile de pacienţi critică demersul Ministerului Sănătăţii. De altfel, cazurile de corupţie din sistemul sanitar pot fi semnalate la linia telefonică specială – 0 800 806 806.
Conducerea celui mai mare spital public din judeţul Sibiu nu se teme de pacienţii „sub acoperire” care ar putea testa calitatea serviciilor, cu scopul de a vedea dacă personalul medical îşi face bine treaba sau nu, a declarat miercuri, 17 iulie, pentru AGERPRES, directorul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU), Cornel Benchea.
Verificarea modului în care sunt oferite serviciile medicale publice şi a calităţii acestora prin intermediul unor pacienţi acoperiţi în spitale este un demers parte a strategiei anticorupţie şi considerăm că este unul util pentru identificarea eventualelor disfuncţionalităţi din sistemul sanitar. Ne dorim ca pacienţii să fie trataţi corespunzător, să le fie respectate drepturile legale şi să beneficieze de serviciile la care au acces prin calitatea de asigurat. (Cornel Benchea)
Un angajat dintr-un spital din Bucureşti a fost concediat după ce a luat bani de la un pacient „sub acoperire”, a anunţat, marţi, 16 iulie, ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea.
În acest moment, o persoană a părăsit spitalul. (…) Este o parte a strategiei anticorupţie pe care trebuie să o aplicăm, iar în momentul în care gradul de satisfacţie al pacientului scade, până la urmă trebuie să luăm cu toţii nişte măsuri şi trebuie să ne ridicăm şi noi semne de întrebare. (…) Pentru unii care nu respectă nişte reguli nu trebuie să sufere toţi care lucrează în sistemul medical. Până la urmă trebuie să învăţăm că există nişte reguli şi trebuie să le respectăm, a declarat ministrul Sănătăţii, care a precizat că se referă doar la cei care condiţionează actul medical.
Trimiterea „pacienţilor sub acoperire” în spitale a început de trei săptămâni, a spus Sorina Pintea, până acum având loc cinci astfel de acţiuni.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.