Două poduri: unul e „în aer”, altul aproape gata de folosinţă
Primarul Emil Boc precizează însă că podul care trece peste Calea Florești nu va fi complet terminat, urmând ca amplasarea parapetilor și montarea arhitecturii exterioare să fie finalizate abia în decembrie.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 2 august 2019, 13:42
De la 1 septembrie se va circula pe Podul N pe patru benzi, acum se circulă doar pe două benzi, chiar dacă lucrările la pod vor continua. Dar, se va decongestiona traficul, prin faptul că se va putea circula pe patru benzi. Termenul de finalizare a tuturor lucrărilor este luna decembrie, dar de la 1 septembrie, când, practic, se apropie începerea școlii, vin oamenii din concedii și este aglomerație, se va circula pe patru benzi. (Emil Boc)
Odată cu lucrările de la Nodului N trebuia făcută și reabilitarea Podului Garibaldi, de peste Someșul Mic. Cu acest obiectiv de investiții Primăria a avut însă numai ghinioane.
După consolidare, Podul Garibaldi trebuia să aibă o înfățișare futuristă, cu bolte care acopereau trotuarele și cu un sistem de iluminat special, urmând să devină o atracție turistică a Clujului. Arhitectul Șerban Țigănaș, cel care a lucrat la proiectarea stadionului Cluj Arena și a Sălii Polivalente, s-a opus ideii și a reușit să-l convingă pe primarul Emil Boc să renunțe la ea.
După ce proiectul a fost readus la o formă clasică, chiar dacă lucrările de consolidare au fost scoase în trei rânduri la licitație, nu au existat ofertanți.
Viceprimarul, Dan Tarcea, asigura că, deocamdată, circulația pe acest pod nu este pusă în pericol, dar consolidarea lui va trebui, totuși, făcută:
Podul Garibaldi va avea patru benzi de circulație, piste pentru biciclete și trotuare, va fi mult mai larg decât actuala lui ampriză și, de asemenea, va fi amenajat și stăvilarul de sub pod, care astăzi este în proprietatea Apelor române. Din nefericire, suntem la a treia rundă de licitații la care nu se prezintă nimeni, sperăm că de această dată să fie cu noroc și să putem să adjudecăm lucrarea, pentru a putea finaliza și acest pod. (Dan Tarcea)
Chiar și în aceste condiții, municipalitatea nu va renunța la consolidarea Podului Garibaldi.
Varianta de rezervă, pe care legea o permite, este selectarea unui constructor prin negociere directă, Primăria urmând să contracteze mai multe firme care au mai lucrat la refacerea sau construcția de poduri.
Text/foto: Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.