Tragedia de la Colectiv, prezentată la Festivalul de Film de la Veneția
Editorul paginilor culturale al Euronews, Wolfgang Spindler, s-a întâlnit cu regizorul, la București.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 6 septembrie 2019, 16:33
Cred că cea mai mare provocare a fost menţinerea unui echilibru, deoarece avem trei povești: avem jurnaliștii, avem cetățenii care sunt și victime ale incendiului și părinți ai celor care au murit în incendiu și avem statul, avem sistemul”, explică Alexander Nanau. „Iar filmul este pură observație, așa că este într-adevăr „cinéma vérité”, privește în spatele ușilor închise în sălile de presă, în spatele ușilor închise din ministerul sănătății și este foarte intim cu cetățenii obișnuiți, a adăugat el.
Desigur că toţi cei din minister mi-au spus „pleacă de-aici cu camera, nu filma, nu poţi sta aici, a afirmat Nanau. Cel mai mare noroc al meu a fost că am întâlnit un nou ministru al sănătății cu o mentalitate deschisă, care nu venea de la putere și din lumea politică, era mai mult sau mai puţin un activist, adaugă documentaristul.
Povestea este un adevărat thriller de viață între jurnaliști, stat și cetățeni. Motiv pentru care cred că nu satisface clișeul, dar demonstrează că există o mare scindare în societate, la fel ca în toate societățile europene, între oameni și cei aflați la putere și că clișeul pe care oamenii îl au despre România poate fi aplicat numai celor aflați la putere., subliniază Nanau.
Alexander Nanau a urmărit evenimentul așa cum s-a întâmplat, filmul său documentar este o privire fără compromisuri asupra impactului jurnalismului de investigație, însă în acelaşi timp este şi un portret al oamenilor care luptă – ca nişte noi Don Quijote – împotriva corupției. La film a colaborat și un supraviețuitor al incendiului de la Colectiv, care s-a alăturat producției imediat după trezirea sa din comă.
RADOR
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.