O fisură împiedică tăierea panglicii pe autostradă
Contractul pentru executia Lotului 3 al autostrazii Lugoj Deva a fost reziliat la inceputul acestei luni. Ministrul transporturilor, Razvan Cuc, anunta ca decizia a fost luata din cauza lucrarilor neconforme facute de constructor. Aceasta masura, spunea saptamana trecuta ministrul, nu va intarzia prea mult deschiderea tronsonului, deoarece Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere va remedia in cel mai scurt timp problemele semnalate:
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 13 septembrie 2019, 11:39 / actualizat: 13 septembrie 2019, 19:13
Stim foarte bine ce s-a intamplat si cu Lotul 3 si cu Lotul 4. Lotul 3 va fi deschis undeva la sfarsitul lunii septembrie, a fost preluat de CNAIR, se fac lucrarile. Cei 44 de kilometri in integralitate deschisi. Nu mai pot sa stau si sa astept tot felul de explicatii: ba ca e stalp, ba ca e liliacul, ba ca e pestera, ba ca-I gandacul. Eu nu mai fac rabat! Cand a venit vorba de termene, am reziliat contracte. Cand a venit vorba de calitate, am reziliat contracte. Deci, nu voi face rabat de la lucrurile acestea si ma voi asigura ca toti constructorii care lucreaza in Romania isi vor face treaba asa cum trebuie.
Odata cu finalizarea Lotului 3, urma sa fie deschis circulatiei si Lotul 4 al autostrazii Lugoj – Deva, care a fost finalizat, dar care nu are cai proprii de acces. In total, 44 de kilometri ar fi trebuit inaugurati la sfarsitul lunii septembrie, insa aparitia mai multor fisuri face incerta inaugurarea acestui sector de autostrada. Reprezentantii CNAIR au anuntat ca urmeaza sa se faca o expertiza, care sa arate din ce cauza au aparut crapaturile si vorbesc chiar de posibilitatea demolarii unei parti a Lotului 3, asa cum s-a mai intamplat, in urma cu cativa ani, cu un lot de autostrada, dintre Sibiu si Sebes, aflat in zona localitatii Cunta.
Toate aceste decizii, legate de Lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva, sunt puternic contestate de reprezentantii Asociatiei ProInfrastructura. Ei vorbesc de o reglare de conturi intre Compania de Drumuri si constructorul spaniol, din care cel mai mult au de pierdut participantii la trafic. Directorul Asociatiei ProInfrastructura, Ionut Ciurea, spune ca in timp au fost semnalate 60 de neconcordante pe acest lot, toate remediate de executant pe banii lui si la fel se putea proceda si acum. Ionut Ciurea a explicat ca odata cu rezilierea contractului se pierde si garantia de patru ani, asa ca problemele care vor aparea pe acest lot vor fi remediate din bani publici.
Mai mult, spune Ionut Ciurea, fisurile aparute, pe langa ca nu sunt pe carosabil ci pe banda de urgenta, au fost semnalate intr-un capat al autostrazii care va fi folosit doar cand se va termina si Lotul 2 al autostrazii, care a fost licitat abia in vara:
Noi nu spunem ca fisurile astea nu trebuie rezolvate. Trebuie rezolvate, dar trebuie rezolvate sub trafic! Sub trafic! Sub trafic! Pot sa se judece si sa se injure si sa discute cate vor ei, numai sa deschida autostrada, sa putem circula pe ea! Pentru ca ne riscam viata si ne rupem masinile nu in fisurile, in craterele de pe DN 7 si DN 68A. Aceasta fisura a aparut in capatul Lotului 3, unde e amenajata bucla de la Holdea, in afara partii care ar fi trebuit sa fie folosita. Chiar daca se va da drumul la trafic, nu va circula nicio masina pe acolo timp de mult timp de acum inainte. Partea aceea va fi folosita de soferi de-abia cand va fi gata Lotul 2, cu celebrele tuneluri asa-zise pentru ursi, care lot doar ce a fost scos la licitatie in luna iulie a acestui an. Deci, mai devreme de cinci ani n-o sa circule nicio masina pe acolo, prin zona unde a aparut fisura.
Pe Autostrada A1, intre Sibiu si Nadlac singurele portiuni care nu au fost deschise circulatiei sunt tocmai aceste Loturi 3 si 4, in lungime de 44 de kilometri, la care se adauga Lotul 2, in lungime de 13 kilometri, din care au fost deja executati 4 kilometri.
Mihai Miclaus
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.