Instanța va stabili cine va realiza studiile de fezabilitate pentru metrou
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 9 ianuarie 2020, 13:27
Firma care va realiza studiile de fezabilitate pentru metroul și trenul metropolitan din Cluj-Napoca va fi stabilită de instanță.
Curtea de Apel a fost sesizată atât de municipalitate cât și de unul dintre participanții la licitație, după ce Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a invalidat soluția pe care Primăria a desemnat-o câștigătoare și a atribuit contractul unui alt participant.
Primarul Emil Boc consideră că până în luna martie ar trebui să existe un câștigător care să realizeze studiile de fezabilitate la metrou și trenul metropolitan:
Practic, odată cu sesizarea instanței se epuizează procedura legală. Cine va decide Curtea de Apel că trebuie să primească contractul, acela va primi contractul și, după aceea, nu vor mai exista alte modalități de contestare, pentru că ultima este cea din instanță. Deci mai așteptăm 45 de zile maxim pentru decizia Curții de Apel, după care vom încheia contractul cu câștigătorul.
Eu nu spun că se întârzie, pentru că sunt proceduri legale. E adevărat că puteau să nu se exercite, dar și atacarea la CNSC și atacarea la instanță sunt proceduri prevăzute de lege și noi suntem obligați în acest moment să așteptăm decizia instanței. Și, având în vedere valoarea foarte mare a investiției, aproape 10 milioane de euro, e firesc să fie o competiție și să-și utilizeze toți participanții toate mijloacele și căile legale pentru a-și adjudeca contractul. (Emil Boc)
Contractul pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru metroul și trenul metropolitan din Cluj-Napoca este estimat la 46 de milioane de lei. Firma câștigătoare trebuie să stabilească ce impact va avea asupra mediului această investiție și să propună un traseu final al metroului.
În primă fază, metroul ar trebui construit între locația viitorului spital regional de urgență din Florești și capătul estic al cartierului Mărăști, urmând să aibă o lungime de 16 km și 15 stații. În faza a doua se prevede construcția unei linii supraterane care să prelungească traseul metroului până în comuna Gilău.
De asemenea, trenul metropolitan va folosi liniile de cale ferată existente și va avea un traseu de aproximativ 43 de km. El urmează să circule între localitățile Nădășelu și Bonțida, iar în Cluj-Napoca va avea stații la Tăietură Turcului, la gara, la Podul IRA și în zona aeroportului.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.