Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva: contract reziliat, promisiuni noi
Astăzi se circulă pe autostradă de la Sibiu la Nădlac cu acea întrerupere de 13 km unde se intră pe drumul național. (ministrul transporturilor Lucian Bode)
Ministrul transporturilor, Lucian Bode, anunță că finalizarea Lotului 2 al sectorului de autostradă dintre Lugoj și Deva este una dintre lucrările prioritare în infrastructura rutieră.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 29 ianuarie 2020, 11:25
Astăzi se circulă pe autostradă de la Sibiu la Nădlac cu acea întrerupere de 13 km unde se intră pe drumul național. (ministrul transporturilor Lucian Bode)
Ministrul transporturilor, Lucian Bode, anunță că finalizarea Lotului 2 al sectorului de autostradă dintre Lugoj și Deva este una dintre lucrările prioritare în infrastructura rutieră.
În lungime de 13 km, pe acest tronson aflat între Holdea și Margina lucrările au fost oprite în totalitate din cauză că proiectul inițial nu prevedea celebrele, de pe acum, tuneluri pentru urși. Din această cauză, contractul cu executantul a fost reziliat, iar acum, spune Lucian Bode, lucrarea se află într-o nouă procedură de licitație:
Îmi doresc, cât mai urgent cu putință, să scoatem la licitație și să executăm cei 13 km speciali, cu tuneluri, cu traseul urșilor, astfel încât de la Sibiu la Nădlac românii să poată circula neîntrerupt pe autostradă.
Selecția de oferte se derulează prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care a lansat procedura încă din vara anului trecut.
Directorul CNAIR, Sorin Scarlat, precizează însă că pentru această licitație s-a optat pentru o procedură mai complexă, având în vedere complexitatea lucrărilor care trebuie executate:
A fost lansată în luna iunie o procedură mai specială, cu o etapă de precalificare. Având în vedere că pe acel tronson sunt niște lucrări mai deosebite, sunt acele conducte de 1,7 km pe fiecare sens, asta presupune o selecție atentă a ofertanților și s-a apelat la această procedură pentru a selecta un antreprenor care să aibă și potența financiară și potența tehnică să poată finaliza această lucrare. Estimăm că în aproximativ o lună de zile vom putea începe etapa de depunere a ofertelor pentru precalificare.
Odată cu realizarea celor 13 km dintre Holdea și Margina, între Sibiu și Nădlac se va circula neîntrerupt pe autostradă. 349 de kilometri va avea acest traseu, urmând să fie cea mai lungă autostradă construită până acum în România.
Ministrul transporturilor, Lucian Bode, lasă totuși să se înțeleagă că investiția va fi gata abia peste câțiva ani, în condițiile în care finanțarea lucrărilor se va prelungi în exercițiul financiar următor al Uniunii Europene:
Valoarea acestui obiectiv este de 1,5 miliarde de lei, 250 de milioane de euro, bani europeni. Ar fi bine să reușim să semnăm acest contract, pentru a-l faza pe viitorul exercițiu financiar european.
Lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva nu este singurul care dă bătăi de cap Ministerului Transporturilor. Probleme sunt și pe Lotul 3, unde contractul cu executantul a fost reziliat după ce se realizase peste 95 la sută din lucrare. În prezent, pe acest tronson se circulă cu restricții de viteză și de tonaj. Pe acest lot circulația va intra în normal abia după ce vor fi remediate neconcordanțele constatate.
Ministrul Lucian Bode spune că lucrările care mai trebuie executate sunt evaluate la 200.000.000 de lei, bani care vor fi suportați din garanția de bună execuție a constructorului:
Lugoj – Deva, Lotul 3: 21 de km, se cunoaște, am decis în final să deschidem traficul cu restricții de viteză și de tonaj. Acolo vom organiza o licitație pentru a remedia toate neconformitatile de la calea de rulare, de la terasamente și, în momentul când se finalizează lucrările, reluăm expertiză și, dacă în urma expertizei concluzia e că se pot ridica aceste restricții, ele vor fi ridicate.
Mihai Miclăuș
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.