Autostrada Transilvania: oferte, licitații și blocaje
Potrivit reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, la analiza ofertelor se va ține cont și de perioada de garanție pe care firmele interesate o propun. Prin caietul de sarcini a fost impusă o garanție care poate varia între cinci și zece ani.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 11 martie 2020, 15:08
Termenul de execuție al tronsonului Nușfalău – Suplacu de Barcău este de 24 de luni, din care 6 luni proiectarea și 18 luni construcția efectivă.
CNAIR a stabilit termenul de depunere a ofertelor și pentru tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania. Pentru această secțiune în lungime de 12 kilometri se pot depune oferte până în 25 martie, contractul fiind evaluat la 730 de milioane de lei.
Și sectorul Nădășelu – Zimbor, în lungime de 30 de kilometri, urmează să fie scos la licitație, imediat după ce Autoritatea Națională de Achiziții Publice va valida documentația propusă de CNAIR. Construcția acestui sector al autostrăzii a fost evaluată la 1,45 de miliarde de lei.
Întreaga porțiune din Autostrada Transilvania, cuprinsă între Suplacu de Barcău și Nădășelu, se realizează din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare.
Pentru acest tronson, împărțit în cinci sectoare, CNAIR a lansat licitația la începutul anului trecut. Stabilirea termenelor de depunere a ofertelor a fost întârziată din cauză că reprezentanții companiei au trebuit să răspundă clarificărilor venite de la posibilii ofertanți.
Între Suplacu de Barcău si Nușfalău mai rămân alti 41 de kilometri, care formeaza secțiunile Nușfalău – Zalău și Zalău – Zimbor pentru care Compania nu a anunțat deocamdată când vor avea loc licitațiile. Acest sector include și tunelul pe sub Meseș, lung de aproape 2,5 kilometri, care va fi licitat separat, cel mai probabil în vara acestui an.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.