Ne protejăm și ajutăm prin comenzi la domiciliu [AUDIO]
Foto: KaiPilger /Pixabay
Consemnarea la domiciliu a clienţilor a obligat tot mai multe restaurante să mute accentul pe livrarea de mâncare la domiciliu. Comanda se face online, iar firmele de curierat sunt suficient de prompte ca mâncarea să ajungă relativ caldă şi în condiţii stricte de igienă la uşa clientului.
Articol editat de cristina.rusu,
27 martie 2020, 06:00 / actualizat: 27 martie 2020, 7:04
Consemnarea la domiciliu a clienţilor a obligat tot mai multe restaurante să mute accentul pe livrarea de mâncare la domiciliu. Comanda se face online, iar firmele de curierat sunt suficient de prompte ca mâncarea să ajungă relativ caldă şi în condiţii stricte de igienă la uşa clientului.
Patronul unui restaurant, Nicu Crăciun, ne explică pe scurt circuitul hranei în natură în aceste vremuri de restrişte:
Nicu Crăciun: Noi avem partea de delivery, care e o bucătărie separată într-adevăr. Practic ce am făcut e că am extins programul şi ne-am folosit personalul din restaurant pentru aceasta. Există nişte aplicaţii la care oamenii sunt conectaţi şi comandă direct la noi. Intermediari sunt cei de la aplicaţii care preiau comanda de la noi, cărora noi le predăm pachetele, iar ei le predau direct oamenilor. Au posibilitatea să aleagă livrare noncontact, în care să le lase pachetele la uşă. Pregătim un meniu destul de variat, bazat pe ingrediente de sezon, pe cât posibil locale, ca să nu avem probleme cu stocurile.
Ovidiu Moldovan: Cât de promptă e livrarea, mâncarea ajunge caldă?
Nicu Crăciun: De la 30 de minute la o oră.
Alina Vasilescu are o afacere înfloritoare de livrare la domiciliu a produselor lactate naturale, pe care le obţine în satul Corneşti de lângă Gherla, de la cele 20 de văcuţe ale sale. Ea profită de această perioadă de incertitudine a pieţei pentru a-şi dezvolta propriul lanţ de comenzi:
Alina Vasilescu: Producem în continuare, vrem să începem să maturăm. Am considerat că e un moment bun să ne reorganizăm un pic şi partea de recepţie comenzi şi partea de livrare; şi, de ce nu, să pregătim alte produse noi. Urmează să ne lansăm propriul site, în care clientul îşi plasează comanda, îşi completează adresa de livrare, îşi lasă datele de contact şi poate avea şi variantă de plată online. Site-ul e construit, acum adăugăm produse şi ne hotărâm cum va arăta, în aşa fel încât să fie accesibil pentru toate categoriile de vârstă. Eu vă spun din proprie experienţă că persoanele vârstnice utilizează gadgeturi, navighează pe internet; şi au nevoie de a înţelege cum pot plasa o comandă. Produsele nu au certificat Bio, dar sunt naturale.
Deşi ne-am fi aşteptat ca fenomenul de livrare a hranei la domiciliu să explodeze, există raţiuni pentru care nu se întâmplă acest lucru, pe care ni le spune antreprenorul Mihai Călugăr, producător de pizza:
Mihai Călugăr: Paradoxal, vânzările din păcate scad. E şi concurenţa, dar a scăzut şi cererea, pentru că multă lume este plecată. E şi incertitudinea aceasta pentru că nu ştii cât va dura şi atunci e mai bine să fii cumpătat. Majoritatea restaurantelor fac delivery prin firme terţe, care au şi tot felul de campanii: free delivery dacă eşti dintr-o zonă foarte îndepărtată de restaurant, dar şi campanii de igienizare. Majoritatea firmelor de livrare au luat măsuri destul de stricte pentru a asigura igiena şi siguranţa produselor care ajung la clienţi.
Ovidiu Moldovan: Cam câte pizze vindeţi pe zi?
Mihai Călugăr: În ultima perioadă a scăzut destul de mult vânzarea. Cu timpul probabil că vom limita aceste produse şi din cauza întreruperii fluxului de alimentare. Pentru că acum, dacă magazinele şi retailerii încep să aibă greutăţi în a aduce anumite tipuri de produse, nu mai poţi să asiguri prospeţimea lor. Mai bine să renunţi la anumite tipuri de produse decât să nu le ţii în condiţii optime.
În continuare livrarea de bucate acasă prin comandă online poate fi o variantă sigură de a ne hrăni variat, fără să ne expunem riscului de infectare cu coronavirus colindând magazinele alimentare.
Ovidiu Moldovan / Andrea Nagy
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.