Radio Cluj…la modă: Online fashion (partea II)
Factorul de timp economisit, oferta mare și variată propusă, facilitățile de returnare a produselor, accesibilitate din punct de vedere al prețulu, toate au făcut ca în timp, moda online să se dovedească o afacere de succes în ciuda rezervelor inițiale.
Să cumperi un produs de modă și să nu poți să-l atingi, să-l pipăi, până la urmă să-l simți efectiv pe tine, putea fi un impediment care ar fi dezavantajat acest tip de comerț. Site-urile s-au diversificat și și-au creat interfețe prietenoase în care utilizatorii pot naviga foarte ușor trecând în viteză peste multiple variante.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 9 aprilie 2020, 06:00 / actualizat: 9 aprilie 2020, 7:05
Vă dau un exemplu din experiența personală. Înainte de plecarea în concediu anul trecut îmi căutam un costum de baie întreg, relativ simplu, negru. Am intrat pe ceva site, nici nu mai țin minte exact care, dădusem căutare pe google cu caracteristicile pe care le doream. Am avut cel puțin, pe acel site, 20 de variante de costume de baie negre. Puteai vedea detalii mărite, era trecut materialul și tipul de fibră, mărimea și prețul foarte rezonabil. Cam cât timp credeți că aș fi petrecut căutându-l în fapt real și care erau șansele să-mi găsesc ceva potrivit? Cred că 1 la sută.
Riscul cel mai mare la comenzile online este reprezentat de a nu-ți comanda măsura potrivită, dar la ora actuală există varianta de a modifica dimensiunile unui avatar standard, pe înțelesul tuturor- un fel de manechin virtual cu particularitățile date de dimensiunile proprii. Meniuri cu forma feței sau poziția corpului ca un fel de oglindă electronică, body scanning 3D ce se pot copia pe un card inteligent ce este apoi procesat de retailer pentru a cunoaște caracteristicile clientului și a-i oferi exact măsura personalizată a produsului sunt doar câteva dintre facilitățile ce stau la dispoziția consumatorilor la ora actuală.
Do it yourself este varianta în care clientul poate să se implice direct în aspectul estetic al produsului său. Tot ceea ce părea un vis de-al bunicilor noștri acum este ca și realizat. Desigur varianta de comerț online cu produse fashion trebuie să-ți vină mănușă ca stil de viață.
Pledoaria pentru consumarea produselor de modă online nu este gratuită, așa cum s-ar putea crede. Stăm în casă, vin sărbătorile, marea majoritate a site-urilor propun reduceri de 25 la sută pentru că în afară de online nu se mai mișcă aproape nimic.
E o idee care nu are deloc de-a face cu un consum excesiv. E o idee de-a dreptul terapeutică, în special pentru femei iar în acest sens vă voi aminti o replică dintr-un film cunoscut ‘’Anonimul venețian’’ unde eroina este dusă de soțul său la o fabrică de brocart din Veneția- brocarturile venețiene sunt și au fost mereu celebre…este o fabrică de familie unde ea se lasă vrăjită în ciuda durerii- tocmai aflase că fostul său soț avea să moară – de minunatele metraje cu care se învăluie și o clipă uită de durere.
El o privește și spune un citat din Proust dacă mă ține memoria…orice femeie uită durerea în fața unei rochii frumoase.
Cred că marea calitate a modei în aceste vremuri este tocmai aceasta, uitarea durerii în frumos.
Să ne revedem cu bine!
Călina Langa, fashion designer
Sursă foto: …isme Să înțelegem moda de Mairi Mackenzie, Ed. Enciclopedia Rao 2010
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.