Școala online va fi monitorizată
De la Alina Bărăian, directorul Colegiului Naţional “George Bariţiu” am aflat cum se va realiza această monitorizare:
Articol editat de cristina.rusu, 25 aprilie 2020, 06:00 / actualizat: 27 aprilie 2020, 12:50
Alina Bărăian: În urma ordinului de ministru, va exista un plan în acest sens, deocamdată din partea Inspectoratului Şcolar, un plan care se va transmite către noi, pe care îl vom particulariza la nivel de şcoală. Cu siguranţă monitorizarea se va face pe baza unui raport întocmit de cadrele didactice, care va cuprinde activitatea din această perioadă: ce activităţi s-au realizat, când s-a intrat pe platformă cu elevii, când s-a interacţionat cu ei, în ce formă şi ce resurse s-au transmis, un raport de activitate care se realizează şi pentru activitatea firească, atunci când suntem face to face cu elevii pe parcursul anului şcolar, doar că acum va fi pentru această parte de şcoală online.
Rodica Tulbure: La Colegiul Naţional “George Bariţiu” toate orele se realizează online?
Alina Bărăian: Până acest moment s-au realizat predări online şi transmitere de resurse de pregătire pentru elevi pentru toate disciplinele şi de către toate cadrele didactice.
Rodica Tulbure: Cum vor realiza profesorii notarea elevilor în această situaţie?
Alina Bărăian: Conform ordinului de ministru transmis în 21.04.2020, notarea sau evaluarea se va putea face pentru această activitate online la momentul în care ne vom întoarce la şcoală. Evaluarea va cuprinde aspecte cantitative şi calitative ale activităţii elevilor în urma solicitării cadrelor didactice pentru această perioadă.
Rodica Tulbure: Toţi elevii din şcoala dumneavoastră beneficiază de tablete sau calculatoare?
Alina Bărăian: În mare parte da. Iar pentru cei care nu au beneficiat de astfel de resurse, s-a realizat deja completarea lor prin programul derulat de Primăria municipiului Cluj-Napoca împreună cu Inspectoratul Şcolar, prin care am achiziţionat tablete care le sunt transmise elevilor pentru utilizare în regim de manual.
Predarea orelor online pentru profesori a fost o provocare, după cum susţine Simina Moldovan, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Național Pedagogic “Gheorghe Lazăr„:
Simina Moldovan: Din nefericire, profesorii din România nu au fost pregătiţi în ceea ce priveşte accesarea unor astfel de platforme educaţionale, sau chiar utilizarea în unele cazuri a device-urilor. În acest context, este imperios necesară în perioada următoare formarea din acest punct de vedere a dascălilor din România. Pentru mine ca profesor sprijinul l-a oferit şcoala, prin faptul că ne-a pus la dispoziţie o platformă pe care să o putem utiliza toţi profesorii din şcoală în această perioadă, o platformă pe care suntem logaţi profesorii şi elevii deopotrivă, fiecare profesor având arondate clasele cu care lucrează. Sigur că orice sesiune online pe care o iniţiez cu un elev în această perioadă presupune o muncă de pregătire destul de mare, o oră de online este secondată de cel puţin o oră de pregătire anterioară a lecţiei de predare, asta în ideea în care dascălul doreşte să le transmită elevilor nişte informaţii pe care ei să le şi poată stoca ulterior. Noi pe platforma pe care lucrăm avem această posibilitate, însă devine obositor şi statul fizic în faţa monitorului atât de multe ore în aceeaşi poziţie. În ceea ce mă priveşte, pauzele dintre sesiuni sunt scurte, de 10-15 minute.
Rodica Tulbure: Elevii cum s-au adaptat acestui nou stil de predare a lecţiilor?
Simina Moldovan: Au primit bine faptul că se păstrează comunicarea dintre ei şi profesor, dar îşi doresc comunicare faţă în faţă. Chiar zilele acestea mă întrebau: „Totuşi, când vom începe să mergem la şcoală?” Au nevoie de contactul uman.
Dacă în mediul urban orele au început să se predea conform orarului, în mediul rural învăţământul online se desfăşoară destul de greu. Dascălii, elevii şi părinţii întâmpină greutăţi datorate lipsei tehnologiei şi a resurselor materiale, după cum susţine Elena Şandor, profesor la Şcoala Gimnazială din Călăţele, unde învaţă aproximativ 180 de elevi.
Elena Şandor: Sunt copii care chiar nu au tabletă sau telefon. Sunt copii care stau în zone în care nu este nici măcar semnal de telefonie şi atunci conexiune la internet nu se poate face, dar există și copii care au tablete şi telefoane. Noi în măsura în care s-a putut, le-am trimis pe What’S-App lecţii de recapitulare şi ei au trimis răspunsuri. Am avut o comunicare fără să folosim neapărat o platformă educaţională, dar este foarte greu. În primul rând părinţii nu sunt pregătiţi să-i ajute pe copii, platformele online presupun câteva cunoştinţe de informatică. Împreună cu o colegă am încercat să instalăm Zoom şi să le explic copiilor cum să acceseze, acest program, aşa vom încerca să predăm de acum înainte. Pentru mulţi costurile sunt foarte mari, dar am înţeles că cei de la Primărie vor cumpăra tablete şi le vor da celor care nu au. Când se vor achiziţiona, când se vor da în custodie, cum se va proceda…nu știu. Cu cei cu care vom putea face lecții, vom face, cu ceilalţi, vom încerca să recuperăm materia . Suntem la primul pas,…toţi învăţăm din mers.
Ministrul educaţiei, Monica Anisie, spunea: trebuie să fim conştienţi cu toţii că există probleme şi trebuie să înţelegem faptul că de-a lungul atâtor ani nu s-au găsit soluţii exact pentru copiii din mediile dezavantajate. Ar trebui ca toţi să învăţăm din ceea ce se întâmplă astăzi, iar acest moment pe care-l trăim să fie unul în care să valorificăm experienţa acumulată pentru viitor.
Rodica Tulbure / Andrea Nagy
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.