Felia de Cluj: Prima zi de libertate [AUDIO]
Primul plus e că, mai nou, e musai să faci rezervare la restaurant – la noi e mai nou, în alte țări, nu aș vrea să folosesc sintagma de țări civilizate, mersul la restaurant se face aproape exclusiv pe bază de rezervare. Deci ne-am civilizat! Cu cratimă sau fără. De ce e important să facem rezervare, cu pandemie sau fără? În primul rând pentru că așa oferi posibilitatea gazdelor să se pregătească corespunzător, știm cu toții că există vârfuri de flux și că, dacă nu te anunți, oricât de organizat poate părea un restaurant, poate intra într-un blocaj în acele perioade. Apoi, dacă faci rezervare, aceasta este doar într-un anumit interval orar. Adică nu poți face o rezervare și să stai la masă, consumând probabil două ape plate, 5 ore. Din punctul de vedere al managerilor de restaurant, o masă este un centru de venit. Cum poate să fie el productiv dacă în 5 ore vinde doar ape plate de 5 lei? Deci rezervare pe interval orar, adică în medie două ore; nu ai nevoie de mai mult timp să mănânci, să socializezi și să te simți bine. Dacă dorești să-ți organizezi ziua de naștere sau ceva aniversare, e numa’ bine să te anunți, gazdele apreciază și, câteodată, chiar te surprind cu o măslină sau ceva din partea casei. Avantaj la tine.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 3 iunie 2020, 06:00 / actualizat: 3 iunie 2020, 16:35
Notarea datelor personale – Restaurantele care funcționau exclusiv pe bază de rezervări, oricum făceau acest lucru până acum, adică îți cereau un număr de telefon pentru confirmări, câteodată și o adresă de mail pentru eventualele newsletters și, nu de puține, ori am întâlnit restaurante unde îți cereau și datele personale. Nu era obligatoriu, dar ajuta la construirea unei baze de date sau a unei comunități. La ce e bună treaba asta? Păi, în principiu, e necesară pentru că un restaurant care e preocupat de oaspeții lui și dorește să construiască o comunitate este un restaurant care vrea să fie în permanentă legătură cu comunitatea creată, iar tu, ca membru al comunității, beneficiezi de diverse discounturi, promoții și tot felul de giumbușlucuri de marketing la care s-au gândit managerii restaurantelor respective. Mai mult, dacă ai fost atât de nesăbuit să-ți dai datele din buletin, s-ar putea să te trezești de ziua ta cu o urare călduroasă din partea staffului sau chiar o ofertă frumoasă de a-ți sărbători ziua în locația lor, cu anumite beneficii, evident. Deci, avantaj la tine, doi.
Ce nu pare a fi corect. Păi e puțin ciudat să fii servit și la urmă să scoți bani din buzunar pe care să-i plătești unui individ/ă mascat/ă 🙂 În alte circumstanțe, asta s-ar numi jaf. Dar la vremuri noi, situații noi. Ne adaptăm și o să ne adaptăm repede, doar suntem neam neînfricat și, pe deasupra, toți muncim cu băncile, nu? 🙂
Realmente, partea nasoală e că dacă stai cu mască pe terasă, tu, în calitate de client, riști să nu te recunoască nimeni, nici în realitate, dar nici pe instagram și ăsta-i mare păcat. 🙂 Dar gata cu răutățile, tot încerc să găsesc puncte negative la această nouă orânduire și numai nu-mi vin, poate pentru că scriu textul ăsta la ore târzii în noapte sau poate pentru că eu am înțeles că normalitatea de înainte nu o să mai revină! Eu unul nici nu mi-o mai doresc în forma ei pură de dinainte, așa că haideți să fim maturi și să ne reglăm așteptările la realitatea actuală. Să încercăm să nu mai fim dive, să încercăm să nu mai comparăm totul cu ceea ce a fost înainte. Mâncarea tot bună și caldă o să ajungă la masa dumneavoastră, servită tot de aceiași oameni, doar mascați (detaliu nesemnificativ), dar mult mai atenți, mult mai responsabili și mult mai dornici de muncă. Avantaj pentru voi, trei.
Dar dacă totuși ar fi să găsesc un dezavantaj, ar fi acela al lipsei zâmbetului staffului, al imposibilității de comunicare fără mască, lucru care duce cumva la o distanțare, dar mai ales la disconfortul creat de aceste noi accesorii ospătarilor, barmanilor și bucătarilor.
În rest, toate bune și frumoase și, cred eu, din ce în ce mai bune și frumoase. Bucurați-vă de libertate, este important! Eu sunt Horia Șimon și vă dau întâlnire săptămâna viitoare, la o nouă ediție a rubricii Felia de Cluj.
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.