Ascultă Radio România Cluj Live

Radio Cluj…la modă: Despre modă, numai de bine (partea II)

Poate sunteți îndreptățiți să considerați că studiul WGSN (Worth Global Style Network) nu face referire și la Europa de Est și că există o mică probabilitate ca să ne încadrăm acolo.

Radio Cluj…la modă: Despre modă, numai de bine (partea II)

Articol editat de cristina.rusu, 11 iunie 2020, 06:00

Precizez că studiul se face pe segmente ale populației selectate din mai multe regiuni iar marja de eroare este destul de redusă. Sigur că din punct de vedere economic șansele noastre scad simțitor față de țările avansate.

Primul profil de consumator identificat este cel al “stabilizatorului”, forțând puțin traducerea din limba engleză. The Stabilisers cuprind generațiile millenials și X și sunt atrași de lucruri simple achiziționate cu calm sub imperiul rațiunii. Aceștia nu vor aprecia ideea de aglomerare și supraîncărcare și nici un fel de presiune exterioară când operează alegerile de consum. Preferința lor va fi pentru acel tip de produs care funcționează compensatoriu pentru episoadele stresante cum a fost cel al pandemiei.

De pildă un business cum este cel al  firme cosmetice coreene  Eath Library întemeiate pe tot ce înseamnă tradiția, rețete vechi autentice puse într-o ecuație modernă.

Dar tot aceste generații le vom regăsi și  la segmentul The Settlers, cei care vor prefera o economie de tip regional, iar investițiile pe care le vor face vor fi în firme mici locale care vor întări comunitățile din care fac parte.

Timpul pentru muncă va fi foarte clar delimitat, iar orele mai puține de muncă, dar cu randament optim, nu sunt deloc de domeniul utopiei, cum s-ar putea crede. Microsoft Japonia testează un program de lucru de cu 4 ore de muncă zilnic, fapt ce reduce costurile legate de electricitate și crește productivitatea. Pare ecuația perfectă pentru toți cei implicați.

Firmele vor atrage acest tip de consumator prin revalorificarea stocurilor sau arhivelor recontextualizate pentru perioada actuală din care cuvântul cheie dat de exclusivitate va funcționa magic.

Această prezentare necesită JavaScript.

Firma franceză Sezane specializată pe îmbrăcăminte de damă a pus în vânzare în 2019 piese din colecții mai vechi, oferind astfel consumatoarelor ocazia de a descoperi piese pe care este posibil să le fi pierdut în sezoanele trecute.  Un alt aspect este cel al parteneriatelor strategice dintre firme de confecții și furnizori, unde cei din urmă reutilizează cu ajutorul unui design inteligent al brandurilor resturi de materiale și stocuri moarte.

Importanța deschiderii unor afaceri în orașe aflate într-un plan secund față de marile metropole, va aduce investitorilor câștig de cauză pentru că se știe că în marile orașe piața este suprasaturată și aglomerată. Investiția în branduri locale și promovarea acestora în comunitate este una dintre preferințele acestui tip de consumatori care vor fi mai fericiți să-ți cheltuiască banii în afara unor mari corporații.

Marii retaileri vor fi nevoiți să-și orienteze producția și spre satisfacerea în micro pentru a fi competitivi cu ceea ce acest segment de consumatori își dorește.

O optică de genul acesta este necesar să ne însuflețească și pe noi în momentul achiziței indiferent din ce generație am face parte. Nu m-am săturat de ani de zile să repet că merită investit în designul românesc. Banii trebuie făcuți să circule local, în propria ta țară, nu să umplem buzunarele marilor retaileri de serie cu francize proaste pentru tot ce înseamnă Europa de Est.

Dar dragii mei despre optimiști o să vorbim data viitoare. Acolo o să vă detaliez niște lucruri amuzante. Să ne-auzim cu bine!

 

Călina Langa, fashion designer

Imaginile din revista Glamour ediția română, primăvară 2020

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

Radio Cluj…la modă: cronică pariziană (II)
Radio Cluj... la modă joi, 23 mai 2024, 06:00

Radio Cluj…la modă: cronică pariziană (II)

Este uimitor  pentru un est european să constate câtă atenție se acordă acestui domeniu, ajuns  proaspăt dintr-un loc ca al nostru, unde cu...

Radio Cluj…la modă: cronică pariziană (II)
Radio Cluj… la modă: cronică pariziană
Radio Cluj... la modă joi, 16 mai 2024, 06:00

Radio Cluj… la modă: cronică pariziană

O destinație inedită cu multiple ramificații în funcție de dorințele fiecărui vizitator care ajunge pe malurile Senei, Parisul este mai mult...

Radio Cluj… la modă: cronică pariziană
Radio Cluj… la modă: Irina Schrotter Doctor Honoris Causa al UAD Cluj-Napoca [FOTO]
Radio Cluj... la modă joi, 25 aprilie 2024, 06:00

Radio Cluj… la modă: Irina Schrotter Doctor Honoris Causa al UAD Cluj-Napoca [FOTO]

Evenimentul, organizat la inițiativa departamentului Modă-Design vestimentar, s-a desfășurat în cadrul unei reuniuni festive a Senatului...

Radio Cluj… la modă: Irina Schrotter Doctor Honoris Causa al UAD Cluj-Napoca [FOTO]
Radio Cluj… la modă: Patru dimensiuni creative
Radio Cluj... la modă joi, 11 aprilie 2024, 06:00

Radio Cluj… la modă: Patru dimensiuni creative

Am avut ocazia să asist și, în egală măsură, să vorbesc la deschiderea unei expoziții care se desfășoară zilele acestea la Turnul...

Radio Cluj… la modă: Patru dimensiuni creative
Radio Cluj... la modă joi, 4 aprilie 2024, 06:00

Radio Cluj… la modă: UAD•FASHION•WORKSHOPS – Comunicarea în modă

Este prima conferință dintr-o serie de trei ce sunt dedicate unui subiect extrem de interesant: Comunicarea în modă și strategiile de PR așa...

Radio Cluj… la modă: UAD•FASHION•WORKSHOPS – Comunicarea în modă
Radio Cluj... la modă joi, 28 martie 2024, 06:00

Radio Cluj…la modă: Piese cheie din garderobă – rochia de cocktail  

Chiar dacă acum nu se mai numește așa, deoarece momentul precis pentru care a fost lansată, nu mai există așa cum se revela el în perioada...

Radio Cluj…la modă: Piese cheie din garderobă – rochia de cocktail  
Radio Cluj... la modă joi, 14 martie 2024, 06:00

Radio Cluj…la modă: Imaginea de modă și cum este ea comunicată cu Maurice Munteanu

Manifestarea, cu circuit închis, adresată studenților și masteranzilor de la Departamentul modă/design vestimentar din Universitatea de Artă...

Radio Cluj…la modă: Imaginea de modă și cum este ea comunicată cu Maurice Munteanu
Radio Cluj... la modă joi, 7 martie 2024, 06:00

Radio Cluj… la modă: Eco Couture. Reinventarea pălăriei

La Galeria Costumelor de Teatru Doina Levintza, un loc cu o magie aparte, care merită vizitat dacă aveți drum prin București, s-a deschis o...

Radio Cluj… la modă: Eco Couture. Reinventarea pălăriei