Pe sectorul Zimbor – Poarta Sălajului al Autostrăzii Transilvania oferta câștigătoare este de 680 de milioane de lei, aproximativ 140 de milioane de euro. În lungime de 12 kilometri acest tronson are trei ani termen de execuție, din care un an proiectarea și doi ani construcția propriu-zisă.
Ministrul transporturilor, Lucian Bode, precizează că, dacă nu vor fi depuse contestații, contractul pentru realizarea autostrăzii dintre Zimbor și Poarta Sălajului va fi semnat la începutul lunii viitoare:
Pe sectorul Zimbor – Poarta Sălajului al Autostrăzii Transilvania oferta câștigătoare este de 680 de milioane de lei, aproximativ 140 de milioane de euro. În lungime de 12 kilometri acest tronson are trei ani termen de execuție, din care un an proiectarea și doi ani construcția propriu-zisă.
Ministrul transporturilor, Lucian Bode, precizează că, dacă nu vor fi depuse contestații, contractul pentru realizarea autostrăzii dintre Zimbor și Poarta Sălajului va fi semnat la începutul lunii viitoare:
România are nevoie de infrastructură de transport ca de aer. România are nevoie de investiții în infrastructura de transport. Avem un buget de 6,4 miliarde pe tot ce înseamnă Program Operațional Infrastructură Mare pe fonduri europene. Din punct de vedere al finanțării, avem suficiente resurse pentru a finanța tot ce avem contractat în această perioadă. (Lucian Bode, ministrul Transporturilor)
Asocierea desemnată câștigătoare pentru cei 12 kilometri de autostradă a avut cea mai bună ofertă atât financiară cât și tehnică, oferind zece ani garanție pentru lucrări. Consorțiul Spedition UMB – Tehnostrade a mai realizat și sectorul de 8,5 kilometri dintre Gilău și Nădășelu, pe care l-a terminat chiar mai repede decât perioada stipulată în contract.
De la Nădășelu până la Suplacu de Barcău mai rămân aproximativ 85 de kilometri care se află în licitație sau pentru care se lucrează la caietul de sarcini.
Președintele Agenției Naționale pentru Achiziții Publice, Eugen Cojoacă, promite că verificarea documentațiilor pentru scoaterea la licitație a următoarelor tronsoane de autostradă va decurge într-un ritm mai alert:
Am urmărit să simplificăm procedura de achiziție publică. Verificarea documentațiilor care în trecut dura, în medie, 70 de zile acum durează maxim 10 zile. Documentația poate fi respinsă o singură dată, cu un set de măsuri ce trebuie remediate și ulterior documentația revine la ANAP unde se verifică dacă au fost remediate problemele semnalate. (Eugen Cojoacă, președintele Agenției Naționale pentru Achiziții Publice)
În prezent, Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere este în evaluare cu oferta pentru un alt sector din Autostrada Transilvania, aflat între Nușfalău și Suplacu de Barcău, unde va fi anunțat un câștigător în perioada următoare. De asemenea, între Borș și Chiribiș a fost semnat vineri, 12 iunie 2020, contractul de execuție a lucrărilor, după ce instanța a respins contestația depusă la licitație.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, își propune ca până la sfârșitul acestei veri să se finalizeze licitațiile pe toate celelalte loturi rămase de executat între Borș și Cluj-Napoca, cu excepția tunelului pe sub Meseș, care are nevoie de o documentație specială:
După ce avem rezultatul, sigur, depindem și de acele contestații inevitabile, din păcate. În vara acestui an noi ne dorim ca pe aceste tronsoane, de la Nădășelu până la Suplacu de Barcău să fie o certitudine că avem desemnați câștigătorii. (Lucian Bode)
Legenda: Roșu – autostrăzi finalizate și deschise circulației
Albastru – tronsoane aflate în diferite stadii de licitație
Azuriu – autostrăzi aflate în execuție
Verde – autostrăzi cu licitații în pregătire
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.