Distanțarea socială rezolvată prin chelneri roboți, în Olanda
Nu se limitează să servească masa, ci iau şi temperatura clienţilor, amintindu-le tuturor să păstreze distanța. Un restaurant din Maastricht, Olanda, a redeschis pe 1 iunie cu trei ospătari noi: roboții Amy, Aker și James. Noii chelneri, care au brațe mecanice și fețe luminate de LED-uri, au fost programaţi pentru a desfășura activități simple, dar importante, mai ales în această perioadă în care spațiile trebuie să reducă la minimum contactul de la persoană la persoană.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 15 iunie 2020, 11:39
Maître James întâmpină clienții la ușă pentru a le măsura temperatura: dacă culoarea feței sale se schimbă de la albastru la verde, aceştia pot intra. Dacă în schimb se înroșește, trebuie să rămână afară. Apoi, după ce clienţii sunt conduşi la mese şi se înregistrează comanda, Amy și Aker o duc de la masă la bar sau la bucătărie şi invers.
Roboții nu pot să așeze farfuriile și paharele pe masă, dar se apropie cu tăvile de mese, permițându-le clienţilor să se servească singuri.
Potrivit proprietarului restaurantului, Danny Deng, noul serviciu a fost foarte bine primit de către clienţi.
Din cauza conformației lor, chelnerii robot nu pot înlocui personalul în carne şi oase: pot efectua doar acțiuni simple de transport și din când în când trebuie încărcaţi, goliţi și configuraţi, în funcție de acțiunea pe care trebuie să o efectueze. Dar, cu siguranță, reduc numărul drumurilor pe care personalul trebuie să le facă prin restaurant și promovează distanțarea socială.
RADOR
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.