Radio Cluj…la modă: Despre modă numai de bine (III)
Acest grup de consumatori include mai multe generații, inclusiv generația Boomers dar și generația Z, cu o mare răspândire demografică, însă guvernat de niște trăsături unificatoare, dintre care cea predominantă rămâne cea a bucuriei de a trăi, de a se bucura de viață și de tot ce-ți oferă ea.
Ei consideră că nu trebuie să fii neapărat furios ca să te faci auzit ci este necesar doar să fii activ, asta a propos de celebra Greta Thunberg.
O altă caracteristică a acestui grup de optimiști este reprezentată de ideea valorizării conceptului de ageing, adică de îmbătrînire, mutând focusul pe ideea competenței și încercând să redefinească ce mai poate însemna un model astăzi.
Noii optimiști resping din start stereotipurile vizuale promovate la nivel mass media și online dorind un fel de includere pentru toate categoriile, ceea ce pare de bun simț.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 18 iunie 2020, 06:00 / actualizat: 18 iunie 2020, 7:29
Conceptul de celebrare este cel care stă la baza fiecărei acțiuni în social, fie că vorbim de parcuri de distracție, muzee pop-up-(un fel de muzee spontane și care nu sunt de durată) sau diferite festivaluri culturale. Nimic nu este prea mult pentru a celebra viața, realizările personale sau profesionale.
Modurile de angajare sunt și ele la fel de diversificate ca și componența acestui segment de piață.
De la opțiunea de live-streaming, ceva cu care am avut ocazia să ne obișnuim cu toții în aceste două luni de stat în casă, până la AR/AV shopping, mai pe înțeles Augmented Reality și Virtual shopping, nu este decât un pas.
Se preconizează tipul de comerț conversațional care va cuceri mulți dintre consumatori, mai ales pe cei foarte presați de timp care pot proba piese în timp ce conduc mașina sau se îndreaptă spre serviciu.
Retailerii vor fi nevoiți să se organizeze de așa manieră încât să ofere consumatorilor posibilitatea de a interacționa cu cei apropiați în timp ce probează sau încearcă produse pentru a obține reacții, cum de pildă, deja unele magazine pun la dispoziția clienților tipul de smart mirrors, un fel de oglinzi virtuale, de unde poți accesa produsele dorite, pe care le poți apoi încerca virtual, faci poze și trimiți prietenilor tăi sau familiei, urmând să primești feed back-ul determinant pentru o eventuală achiziție.
Aplicația Flip Fit permite consumatorilor să intre într-o cabină de probă în propria lor sufragerie, să primească sfaturi de la prieteni și mai ales, să fie plătiți dacă la rândul lor, oferă trucuri altora care intenționează să achiziționeze.
O altă șmecherie care m-a lăsat mască, ca să spun așa a fost ideea companiei Carlings ce a lansat un T-shirt simplu alb, un design detectabil pe Instagram prin intermediu filtrelor augmentate și cu ajutorul cărora poți să-ți schimbi designul de câte ori pe zi ai chef, dar doar în poză. Un fel de hainele împăratului la modul virtual. Sigur, tricoul trebuie să-l ai, filtrele ți le adaugi ulterior.
Site-ul Ali Express a deschis în 2019 un magazin real la Madrid care folosește tipul de smart mirrors, ce scanează corpurile clienților în vreme ce consumatorii pot naviga printr-un catalog virtual, pot proba hainele și accesoriile și le pot achiziționa direct din oglindă ca în povestea magică cu Albă- ca-Zăpada, fără cea mai mică interacțiune fizică.
E optimist sau trist? Vă las pe voi să decideți unde ne îndreaptă viitorul modei, cu adaosul că la noi va mai dura până ce acest tip de comerț va prinde contur.
Să ne-revedem cu bine pe data viitoare!
Călina Langa, fashion designer
Imagini: fotocopii după Glamour România ediția primăvară, suplimentul Vogue Talents Vogue Italia febr. 2020
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.