Tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului, următoarea porțiune din Autostrada Transilvania care va intra în lucru
Lotul are o lungime de 12 kilometri, iar construcția lui va costa 680 de milioane de lei, bani asigurați de Uniunea Europeană.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 29 iunie 2020, 11:00
Porțiunea de autostradă începe în zona intersecției dintre DN 1F Cluj-Napoca – Zalău cu șoseaua care duce de la Zimbor spre Huedin. Aici este prevăzut și un nod rutier care va permite accesul sau coborârea pe și de pe autostradă. Traseul continuă spre Vest, în lungul Văii Căpușu, trece pe lângă localitățile Bercea și Sântă Măria și se termină în apropierea comunei Poarta Sălajului.
În acest capăt al lotului nu mai este prevăzut niciun nod rutier, însă, pentru a nu avea încă o autostradă pe care să o finalizăm dar să nu o putem folosi, în zonă vor fi amenajate o bretea și un sens giratoriu provizorii care să facă legătura cu drumul național.
Trei ani este prevăzută construcția acestei autostrăzi, din care un an pentru proiectare și doi pentru execuția propriu-zisă.
Lucrarea va fi făcută de asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, care în această zonă a mai realizat lotul de 9 kilometri dintre Gilău și Nădășelu, terminat chiar mai repede decât termenul prevăzut în contract.
Peste trei ani, odată cu finalizarea acestui proiect, rețeaua de autostrăzi din această parte a țării va arăta cam așa:
Târgu Mureș / Sibiu / Deva – Cluj-Napoca / Nădășelu pe A3 / A10 / A1 (tronsoane finalizate sau în curs de execuție)
Nădășelu – Zimbor pe DN 1F – 31 km (se lucrează la caietele de sarcini pentru scoaterea la licitație a tronsoanelor Nădășelu – Mihăești și Mihăești – Zimbor)
Zimbor – Poarta Sălajului pe A3 – 12 km (tronson în execuție)
Poarta – Sălajului – Nușfalău pe DN1F și DN 1H – 57 km (se lucrează la caietele de sarcini pentru scoaterea la licitație a tronsoanelor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău)
Nușfalău – Suplacu de Barcău pe A3 – 19 km (tronson în execuție)
Suplacu de Barcău – Chiribiș pe DN19B – 18 km (licitație anulată, urmează repetarea ei)
Chiribiș – Vama Borș II pe A3 – 33 de km (tronson în execuție până la Biharia – 28 de km, alți 5 km până la Borș vor fi inaugurați in iulie 2020).
O garanție că până la urmă Autostrada Transilvania va fi realizată în totalitate vine de la Comisia Europeană, care a cerut tuturor statelor membre să finalizeze cu prioritate proiectele finanțate din bani europeni începute și mai ales cele inaugurate pe bucăți, așa cum este și A3, între Târgu Mureș și Vama Borș.
Mihai Miclăuș
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.