Studiu: Copiii care au o relație „armonioasă” cu părinții se descurcă mai bine la matematică
Cercetătorii de la Universitatea Sussex au descoperit că elevii care se înțeleg bine cu mamele și tații lor au făcut progrese cu o treime mai mari decât colegii lor care au relații mai tensionate.
Articol editat de cristina.rusu, 10 iulie 2020, 18:00 / actualizat: 10 iulie 2020, 20:17
Acest lucru s-ar datora faptului că o relație bună între copii și părinți se traduce printr-un sprijin mai bun în contextul tranziției de la școala primară la cea gimnazială, au declarat aceștia.
Academicienii au cercetat de ce Marea Britanie se află într-o „criză a matematicii”, având în vedere că mulți adolescenți și adulți au performanțe reduse în materie de artimetica și alfabetizare.
Statisticile recente arată că aproximativ jumătate din adulții cu vârstă activă din Marea Britanie au abilități matematice mai slabe decât copiii de șase ani și doar 22 la sută au abilitățile așteptate de la un adolescent obișnuit de 16 ani, o scădere cu 4 procente în ultimii 8 ani, fapt ce sugerează că problema se înrăutățește, se relatează în raport.
Din moment ce abilitățile scăzute de matematică în etapele mai târzii ale vieții sunt cauzate, în general, de problemele din copilărie, cercetătorii au analizat o serie de factori care ar putea contribui la acest lucru, cum ar fi relațiile părinte-copil, implicarea școlară și nivelul de educație al părințiilor.
Studiul, publicat de Royal Society, și-a adaptat modelele pentru a controla factorii de statut socio-economic, nivel de educație parentală și IQ al copilului.
O relație pozitivă (armonioasă) dintre părinți și copii poate însemna că părinții sunt probabil mai înțelegători și mai binevoitori atunci când răspund nevoilor de schimbare. S-ar putea ca atunci când schimbările nevoilor unui adolescent sunt întampinate în mod corespunzător de mediul social, trecerea la învățământul secundar să fie mai reușită și, ca atare, ar fi asociată cu o înțelegere sporită a matematicii, se precizează în raport.
Cercetătorii au remarcat că impactul unei relații pozitive părinte-copil nu a fost un indicator atât de semnificativ al capacității elevului de a înțelege matematica, pe cât a fost nivelul de calificare al părinților.
RADOR
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.