Încă un lot din Autostrada Transilvania urmează să fie dat în circulație
lotul Iernut Chetani
Lotul Iernut – Chețani, parte componentă a Autostrăzii Transilvania, este finalizat în proporție de peste 95 la sută și urmează să fie terminat până la sfârșitul acestei luni.
Articol editat de DSRNetworkAdmin,
13 august 2020, 11:09 / actualizat: 18 august 2020, 11:31
Lotul Iernut – Chețani, parte componentă a Autostrăzii Transilvania, este finalizat în proporție de peste 95 la sută și urmează să fie terminat până la sfârșitul acestei luni.
Pe această porțiune de 17,9 kilometri mai trebuie turnat stratul de uzură pe mici porțiuni și au mai rămas de montat câțiva parapeți.
Lucrările la acest obiectiv au început în mai 2016 și au costat 438 de milioane de lei, bani care sunt decontati de Uniunea Europeană.
La începutul acestui an constructorul italian Astaldi promitea că șantierul va fi închis până la sfârșitul lunii iunie. Întârzierea de două luni nu a afectat însă deschiderea circulației între Iernut și Chetani, pentru că nu au fost încă terminate bretelele de legătură cu DN15. Nodul rutier care asigură accesul și ieșirea de pe autostradă se află pe lotul vecin, unde lucrările sunt realizate în proporție de numai 33 la sută.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a mobilizat subcontractorii care lucrează între Câmpia Turzii și Chețani pentru ca, în septembrie, să termine nodul rutier, în așa fel încât sectorul Iernut – Chețani să poată fi deschis circulației.
Acesta este al doilea tronson din Autostrada Transilvania care va fi deschis traficului la începutul acestei toamne.
Prima inaugurare a unei porțiuni de autostradă din acest an este programată în 4 septembrie. 5,4 kilometri dintre Biharia și Borș vor fi deschiși traficului, odată cu amenajarea punctului de trecere a frontierei Borș 2, pe care îl administrează statul ungar.
Alte două loturi din Autostrada Transilvania sunt în fază de proiectare, iar construcția lor va începe pe parcursul anului viitor. În această situație se află tronsonul Chiribiș – Biharia, în lungime de 29 de kilometri, a cărui finalizare este estimată pentru anul 2022 și secțiunea de 12 kilometri dintre Zimbor și Poarta Sălajului, care va fi deschisă circulației în 2023.
De asemenea, se lucrează pe cei de 4,5 kilometri dintre Târgu Mureș și Ungheni care ar trebui terminați până în 2022.
Rămâne, în schimb, incertă situația tronsonului Chețani – Câmpia Turzii, în lungime de 16 kilometri, care ar trebui finalizat pe parcursul anului viitor. Aici, lucrările au început în 2016, dar firma constructoare a intrat în insolvență și în patru ani a realizat doar 33 la sută din proiect.
Mihai Miclăuș
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.