Analiza firului de păr dezvăluie cine suntem, ce mâncăm și cât câștigăm
Analiza firului de păr poate dezvălui care sunt obiceiurile noastre alimentare și chiar cât de scump este coaforul nostru: astfel, analiza aminoacizilor ne permite să individuăm care sunt alimentele pe care le consumăm zilnic, dezvăluind statutul nostru socio-economic și chiar riscul de obezitate.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 16 august 2020, 12:00
Analiza firului de păr poate dezvălui care sunt obiceiurile noastre alimentare și chiar cât de scump este coaforul nostru: astfel, analiza aminoacizilor ne permite să individuăm care sunt alimentele pe care le consumăm zilnic, dezvăluind statutul nostru socio-economic și chiar riscul de obezitate.
Descoperirea a fost făcută de cercetătorii de la Universitatea din Utah, care sugerează exploatarea acestui tip de jurnal biologic pe care îl purtăm pe capul nostru pentru a evalua condițiile de sănătate la nivelul populației.
Rezultatele studiului au fost publicate în revista Academiei Americane de Științe (PNAS). Cercetarea a fost efectuată pe părul a aproape 700 de persoane, recuperat din coșurile coafezelor și al frizerilor din 65 de orașe americane. Unele probe au fost colectate și în diferite zone ale zonei urbane din Salt Lake City. Conform rezultatelor analizelor, compoziția chimică a părului este corelată cu costul vieții din diferite zone.
„Nu am crezut că este posibil să estimăm chiar şi costul mediu al coafurii în baza valorilor izotopului de carbon”, scriu cercetătorii.
Locuitorii din zone mai puțin bogate au în păr cantități mai mari de izotop de carbon care provine de la animale crescute cu porumb. Comparând datele cu greutatea corporală specificată în permisele de conducere, cercetătorii au observat că izotopii prezenți în păr sunt legați de rata obezității, evidențiind posibile conexiuni între alimentație, condiții socio-economice și sănătate.
RADOR
Foto: Pexels
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.