Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca a finalizat produsul VR-Mind
Articol editat de Andrei Cretoiu, 30 august 2020, 11:26
Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca anunţă că, împreună cu compania americană EON Reality Inc., lansează forma finală a produsului VR-Mind pentru reglare psihologică prin tehnologie virtuală.
‘Produsul VR-Mind, urmăreşte antrenarea minţii umane pentru a preveni tulburările emoţionale, putând fi implicat şi în tratamentele psihoterapeutice mai complexe, inclusiv în promovarea sănătăţii mintale.
Focalizarea este pe identificarea şi modificarea distorsiunilor cognitive de tip atenţional, interpretativ şi de memorie (cognitive bias modification), prin efectuarea unor sarcini/jocuri în realitate virtuală (Virtual Reality)’, se arată într-un comunicat trimis astazi de UBB.
Prototipul iniţial al produsului a fost lansat în anul 2018 şi acesta a fost îmbunătăţit pe baza testărilor şi a feedback-urilor, rezultând în final un produs gata de a fi diseminat în mediul socio-economic (ca tehnologie de cercetare şi de practică psihologică, inclusiv autoterapie).
Produsul VR-Mind este utilizat deja în cercetări efectuate în cadrul UBB şi în serviciile clinice validate ştiinţific de la Clinica Universitară de Psihologie PsyTech a UBB.
‘Tehnologiile psihologice, dacă sunt derivate din cercetări avansate şi dacă sunt şi gândite să fie accesibile, pot produce rapid mutaţii sociale semnificative, în beneficiul bunăstării/calităţii vieţii oamenilor. Mă refer aici la prevenirea unor tulburări psihice, la tratamentul lor şi la promovarea stării de bine. VR-Mind este un astfel de produs! Mă bucur să văd cum colaborarea UBB cu compania americană EON Reality, începută în urmă cu 10 ani, imediat după lansarea deja cunoscutului ‘Cub Virtual’ din Avalonul UBB, continuă şi generează produse şi servicii inovative către societate’, declară rectorul UBB şi directorul proiectului, prof. univ. dr. Daniel David.
Potrivit comunicatului, compania EON Reality este lider mondial în cunoaştere transferabilă în industrie şi educaţie, cunoaştere bazată pe realitate virtuală şi augmentată.