Tronsonul Iernut – Chețani, următoarea porțiune din Autostrada Transilvania care va fi deschisă circulației
Tronsonul Iernut – Chețani, în lungime de 18 kilometri, este următoarea porțiune din Autostrada Transilvania care va fi deschisă circulației. Această bucată a fost deja finalizată și mai trebuie terminate doar lucrările la nodul care o leagă de Drumul Național Cluj-Napoca – Târgu Mureș.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 14 septembrie 2020, 12:44
Tronsonul Iernut – Chețani, în lungime de 18 kilometri, este următoarea porțiune din Autostrada Transilvania care va fi deschisă circulației. Această bucată a fost deja finalizată și mai trebuie terminate doar lucrările la nodul care o leagă de Drumul Național Cluj-Napoca – Târgu Mureș.
Cu toate că nu există o dată anunțată, se preconizează că deschiderea circulației va fi făcută până la sfârșitul acestei luni.
Lucrările sunt, în schimb, mult întârziate pe sectorul vecin, Chețani – Câmpia Turzii, în lungime de 15,6 kilometri. Aici investiția a început în mai 2016 și este realizată în proporție de sub 35 la sută. Constructorul are probleme financiare, iar nodul de la Chetani, care permite deschiderea circulației spre Iernut, a fost realizat de subcontractorii acestuia.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere ar putea merge pe această varianta pentru finalizarea întregii porțiuni dintre Chetani și Câmpia Turzii.
Deocamdată, a fost semnată doar o anexă la contract, care prevede că la autostrada Câmpia Turzii – Târgu Mureș noul termen de finalizare este decembrie 2023.
Veștile bune pentru Autostrada Transilvania vin de pe tronsoanele aflate între Cluj-Napoca și Borș.
Cei 5 kilometri care leagă România de Ungaria au fost deschiși deja circulației, iar ministrul transporturilor Lucian Bode anunță că s-au semnat contracte și pentru execuția altor noi loturi:
“Avem semnate contracte pentru proiectare și execuție pe tronsoanele Chiribiș – Biharia, Zimbor – Poarta Sălajului și Nușfalău – Suplacu de Barcău, însumând 55 de kilometri.”
Și pe sectorul de 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor a fost desemnat câștigătorul și, dacă nu vor fi contestații, va fi semnat contractul de proiectare și execuție. Această porțiune de autostradă, la fel ca și următoarea, aflată între Zimbor și Poarta Sălajului, va fi făcută de firma omului de afaceri Dorinel Umbrărescu. El a finalizat, chiar înainte de termen, și sectorul de autostradă dintre Gilău și Nădășelu.
La Autostrada Transilvania urmează licitația pentru realizarea tunelului pe sub Meses, care va avea 3 kilometri lungime și va costa aproape un miliard de lei. Lansarea licitației era prevăzută pentru luna iulie, dar până acum Guvernul a declanșat doar procedurile de exproprie pentru terenurile de la intrarea și ieșirea din tunel.
De asemenea, pentru segmentul dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș trebuie repetată licitația. Aici câștigător fusese desemnat un constructor din Croația aflat în faliment, motiv pentru care licitația a fost anulată.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.