Autostrada Sebeș – Turda ar trebui terminată în Decembrie. În teren, termenul nu pare realist!
Ultimii 41 de kilometri din A10, Autostrada Sebes – Turda ar trebui finalizati pana la sfarsitul acestui an. Lucrarile care au mai ramas de executat pe cele doua loturi, aflate intre Sebes si Alba Iulia, respectiv Alba Iulia si Aiud, fac aproape imposibil de respectat acest termen.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 16 septembrie 2020, 15:46
Ultimii 41 de kilometri din A10, Autostrada Sebes – Turda ar trebui finalizati pana la sfarsitul acestui an. Lucrarile care au mai ramas de executat pe cele doua loturi, aflate intre Sebes si Alba Iulia, respectiv Alba Iulia si Aiud, fac aproape imposibil de respectat acest termen.
Lotul 1 Sebes – Alba Iulia Nord
Lungime: 17 kilometri.
Constructor: Pizzarotti
Stadiul Lucrarilor: 91 la suta.
Data de incepere a lucrarilor: dec 2014
Valoare contract: 542 mil de lei
Termen actual de finalizare: 31 dec 2020
Pe Lotul 1 exista trei zone cu probleme, unde lucrarile sunt mult intarziate.
La intrarea in Alba Iulia dinspre Cluj-Napoca, trebuie finalizat viaductul de pe DN1, care supratraverseaza autostrada si podul care trece peste calea ferata. Cu toate ca in aceasta zona mai sunt multe etape de finalizat, mobilizarea constructorului este slaba si pe santier se aflau doar cativa muncitori si utilaje.
Intre Alba Iulia si Lancram, in zona unde A10 are o alta subtraversare la intersectia cu DN1, exista infiltratii de apa. Din aprilie si pana in prezent problema nu a fost rezolvata, astfel incat pe aceasta portiune inca nu s-a trecut la turnarea asfaltului.
Ample lucrari la structura de rezistenta mai trebuie realizate si la nodul rutier care leaga A10 de A1, Sibiu – Deva. Aici picioarele de pod sunt aproape finalizate, dar mai trebuie montate structurile din beton peste care se urmeaza sa se toarne asfaltul.
Organizatiile neguvernamentale care monitorizeaza marile proiecte de infrastructura atrageau atentia ca lucrarile care mai trebuie realizate pe Lotul 1 nu permit respectarea termenului. Asociatia Pro Infrastructura afirma ca, in acest moment, constructorul italian incearca sa impinga termenul de finalizare cat mai tarziu in 2021, dupa ce acelasi constructor dadea in trecut asigurari ca partea sa de autostrada va fi terminata in decembrie 2019, apoi iunie 2020, iar recent anunta ca termenul decembrie 2020 va fi respectat.
Lotul 2 Alba Iulia Nord – Aiud Nord
Lungime: 24,25 kilometri.
Constructor: Aktor
Stadiul Lucrarilor: 73 la suta.
Data de incepere a lucrarilor: dec 2014
Valoare contract: 550 mil de lei
Termen actual de finalizare: 3 dec 2020
Pe acest lot al A10 Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere constata mari intarzieri care au dus la devansarea termenelor initiale.
In 2020, constructorul a progresat de la sub 50 la suta stadiu al lucrarilor la aproape 75 la suta in prezent.
Cu toate acestea, pe santierul autostrazii existau, la mijlocul lunii septembrie prea putini muncitori si doar cateva utilaje cu care se lucra.
Pe aliniamentul autostrazii, viaductele sunt incepute dar neterminate si se pot vedea picioare de pod care nu sunt unite intre ele sau care nu au legaturile facute cu restul autostrazii.
In aceste conditii, specialistii organizatiilor neguvernamentale considera ca decembrie 2020 este un termen imposibil de respectat si sunt de parere ca intre Alba Iulia si Aiud vom circula cel mai devreme de autostrada abia in 2022.
Mihai Miclaus
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.