Județul Bihor, promovat printr-un joc de societate [AUDIO]
Agenția de Management a Destinației (AMD) Bihor a creat un concept inedit de promovare a județului. Este vorba de jocul de societate „Discover Bihor”, un joc educativ și de cultură generală. Conceptul este unic în România, susține Bántó Norbert, directorul AMD Bihor, instituția din cadrul Consiliului Județean, care deține drepturile de autor ale jocului.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 18 septembrie 2020, 11:52 / actualizat: 18 septembrie 2020, 17:45
Agenția de Management a Destinației (AMD) Bihor a creat un concept inedit de promovare a județului. Este vorba de jocul de societate „Discover Bihor”, un joc educativ și de cultură generală. Conceptul este unic în România, susține Bántó Norbert, directorul AMD Bihor, instituția din cadrul Consiliului Județean, care deține drepturile de autor ale jocului.
Sütő Fanni și Paul Toderaș sunt orădenii care au gândit mecanica jocului. Cel din urmă este inginer al Ubisoft Entertainment, compania care a creat celebrul joc pe calculator, Assassin’s Creed.
Este diferit de ceea ce există pe piață. Tabla de joc este de fapt, harta județului. Pot juca două până la șase persoane, jucătorii fiind turiști. Fiecare jucător extrage un card pe care sunt marcate 5 locații în care trebuie să ajungă. Harta este împărțită în tot atâtea zone, fiecărei regiuni fiindu-i asociată o culoare. În fiecare zonă există un punct la care trebuie să ajungă un jucător și să activeze un card ce conține informații, pe care el trebuie să le rețină. La final va avea 5 carduri, și la ultima stație, adversarii pot ridica unul dintre carduri, să adreseze o întrebare folosind informațiile de pe acesta. Dacă știe să răspundă, jucătorul a câștigat. Dacă nu, se continuă jocul. E un joc de memorie. Jucătorul nu mai poate citi informațiile. Există doar variante ajutătoare. Dacă pășește pe un muzeu, are dreptul să ridice un card și să recitească informațiile, a explicat directorul AMD, regulamentul jocului.
În total, 2.000 de exemplare (1000 în limba română și tot atâtea în limba maghiară) au fost lansate pe piață. 160.000 de lei au fost costurile de lansare a proiectului.
Jocurile se vor putea achiziționa, de săptămâna viitoare, de la sediul AMD Bihor.
Crina Dobocan
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.