Școala a început cu multe probleme
Prima săptămână de şcoală e pe cale să se încheie şi deja au apărut primele probleme în ceea ce ţine de modul în care se desfăşoară orele. O parte dintre elevi s-au întors în bănci, o parte au rămas acasă pentru a participa la cursuri online. Dacă cei de la şcoală întâmpină dificultăţi din cauza regulilor stricte şi a măştii pe care trebuie să o poarte în permanenţă, cei de acasă parcurg cu greu lecţiile prin intermediul platformelor online.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 19 septembrie 2020, 06:00 / actualizat: 24 septembrie 2020, 12:24
Prima săptămână de şcoală e pe cale să se încheie şi deja au apărut primele probleme în ceea ce ţine de modul în care se desfăşoară orele. O parte dintre elevi s-au întors în bănci, o parte au rămas acasă pentru a participa la cursuri online. Dacă cei de la şcoală întâmpină dificultăţi din cauza regulilor stricte şi a măştii pe care trebuie să o poarte în permanenţă, cei de acasă parcurg cu greu lecţiile prin intermediul platformelor online.
Situaţia este dificilă nu doar pentru elevi, ci şi pentru profesori, care încearcă din răsputeri să facă faţă neajunsurilor cu care se confruntă sistemul. Prezenţi în clasă, prezenţi în acelaşi timp şi în casele elevilor prin intermediul platformelor online, profesorii predau lecţiile într-un ritm alert, totul din spatele unei măşti de protecţie pe care sunt obligaţi să o poarte în permanenţă. Lucia Cojocaru, liderul Sindicatului Liber din Învăţământul Preuniversitar Clujean ne vorbeşte despre problemele întâmpinate de profesori în primele zile, dar şi despre părţile bune ale acestei reîntoarceri la şcoală:
Este o întâlnire care trebuia să aibă loc fiindcă şi perioada aceasta de învăţat acasă era cam monotonă mai ales pentru copii şi nu mai era atractivă. Bineînţeles că nu s-a renunţat de tot dar încercăm să mergem înainte şi să avem un învăţământ cât de cât de calitate. Această învăţare hibrid este cu un calculator în faţă, cu mască pe faţă atât profesorul cât şi elevii din clasă şi cealaltă jumătate de clasă urmăresc ora de acasă online. Mai ales pentru cei care au câte 5 sau chiar 6 ore pe zi nu este uşor deloc, ba chiar mai mult după cum au spus mulţi dintre ei este chiar epuizant. Trebuie să fim conştienţi că nu avem dotările necesare pentru a face cursuri online în toate şcolile, mai ales în mediul rural. Colegii întâmpină multe dificultăţi şi din acest punct de vedere. Avem numeroase promisiuni atât din partea autorităţilor locale cât şi din partea Ministerului, dar nu se vede nimic. (Lucia Cojocaru, liderul Sindicatului Liber din Învăţământul Preuniversitar Clujean)
Liceul de Informatică ,,Tiberiu Popoviciu” este una dintre acele şcoli unde sistemul de predare online a fost pus la punct din timp, iar profesorii privesc cu optimism şi încredere situaţia. Amalia Gurzău, profesor la acest liceu, ne povesteşte cum se desfăşoară o oră în condiţiile actuale:
Este dificil, dar nu este imposibil şi personal consider că după toată experienţa aceasta, cel puţin pe zona digitalizării, a designului activităţilor de învăţare a lecţiilor şi a scenariilor didactice, noi ca profesori şi şcoală şi aici mă refer strict la Liceul de Informatică ,,Tiberiu Popoviciu” din Cluj-Napoca, pot să afirm că suntem câştigaţi şi vom rămâne câştigaţi pe termen lung. (Amalia Gurzău, profesor)
Pe de altă parte sunt şi şcoli unde lucrurile stau în aer pentru că sistemul de predare online are multe lipsuri, iar modul în care se desfăşoară acum orele pare să îi sperie pe părinţi. Mama unui elev care participă la cursuri online ne povesteşte că a avut ocazia să asiste la o astfel de oră, iar concluziile cu siguranţă ne vor pune pe gânduri:
Haosul…cred că este cuvântul care ar descrie cel mai bine ceea ce s-a întâmplat la oră, în sensul că profesorul se auzea destul de slab, înţeleg că nu au lavaliere, iar sunetul este captat de un microfon care este ataşat camerei care este plasată undeva sus pe tavan, profesorul se auzea în fundal, iar la tablă nu se vedea clar. Şi ca urmare, copiii de acasă şi-au pierdut foarte repede interesul şi au început să povestească între ei. Nu se înţelegea absolut nimic şi ora a fost, după cum spuneam…un haos. Sigur, acum totul este la început şi probabil că după câteva zile se vor vedea minusurile şi se va vedea dacă se poate face ceva, dar multă lume care a avut experienţa predării acestor cursuri hibrid în alte împrejurări a spus că este într-adevăr un sistem foarte păgubos, este mult mai ok fie doar şcoala fizic, într-un sistem cum se face la clasele 0-IV, unii mai devreme alţii mai târziu, fie doar şcoala online.
Părinţii elevilor care încă nu au avut ocazia să asiste la ore de acasă, spun că momentan copiii se bucură de primele zile de şcoală în compania colegilor, dar totodată sunt sceptici în ceea ce priveşte învăţământul de acasă, la care vor fi nevoiţi să se alăture curând datorită sistemului hibrid adoptat de şcoală:
Aveau nevoie să vină la şcoală, sunt foarte încântaţi, cel mic este în grupa 0. În ceea ce ţine de măsurile de siguranţă pot spune că se respectă regulile. Ai mei, am trei, toţi sunt în prima fază fizic la şcoală. Săptămâna viitoare vor începe orele online. (părinte de elev)
Elevii care s-au reîntors în bănci se bucură de revederea colegilor şi privesc cu optimism situaţia, sau cel puţin până când vor fi nevoiţi să participe la ore de acasă.
Sunt în clasa a treia şi este bine în primele zile. Mă bucur să îmi revăd colegii. O să fac şi ore online.
În primele zile m-am distrat, azi am jucat fotbal cu colegii, mi-a plăcut foarte mult. Nu mi se pare complicat să stau cu masca pe faţă, este ceva normal în perioada aceasta. O săptămână voi face ore de acasă şi o săptămână voi merge la şcoală.
Larisa Hurducaci
Foto: Inspectoratul Școlar Județean Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.