Fotocopii după Vogue Hommes toamnă 2020, L uomo Vogue febr.2020 și Vogue Sport iulie 2006
Bună ziua dragi cititori, bine vă regăsesc, ca întotdeauna! Un subiect interesant pentru astăzi, legătura dintre bărbați și modă. Trebuie să ținem seama de faptul că cea care vă vorbește este femeie iar perspectiva unei femei asupra modei masculine, sau a legăturii bărbaților cu moda, este complet diferită de perspectiva masculină asupra aceleiași teme.
Articol editat de Bianca Câmpeanu,
29 octombrie 2020, 06:00 / actualizat: 29 octombrie 2020, 8:04
Bună ziua dragi cititori, bine vă regăsesc, ca întotdeauna! Un subiect interesant pentru astăzi, legătura dintre bărbați și modă. Trebuie să ținem seama de faptul că cea care vă vorbește este femeie iar perspectiva unei femei asupra modei masculine, sau a legăturii bărbaților cu moda, este complet diferită de perspectiva masculină asupra aceleiași teme.
Subiectul de azi s-a născut în mintea mea la sfârșitul săptămânii trecute, când am avut ocazia să fac o mică cercetare asupra modei masculine, la modul general – mă pregăteam să vă livrez tendințele pentru toamnă- iarnă 2020-2021 și studiam diferiți trendsetteri sau influencers, cum li se spune acum celor care se ocupă cu promovarea unei anumite imagini de stil și vestimentare.
Am observat cu stupoare o diferență majoră între ceea ce este promovat în Occident ca fiind actual și ceea ce este promovat la noi, cu titlul de mare actualitate.
Acum câțiva ani buni ne întâlneam cu toții cu termenul de metrosexual, cei care vă mai amintiți de acest termen. Apoi a apărut termenul de hipster care desemna un anume stil de viață peste care se suprapunea stilul vestimentar. Și cam acolo am rămas . Bărbații din România nu pun prea mare preț pe ideea de fashionable sau a fi la modă, sau pe o aparență șic, cu atât mai mult în orașele de provincie cum este, fără supărare și Clujul.
Dar ca să se înțeleagă, înregimentarea în aceste categorii nu înseamnă neapărat fashionable.
Metrosexualul este o categorie de bărbați care fac din modă o preocupare esențială, iar ca să exemplific cu o figură binecunoscută, îl aduc în discuție pe David Beckham, cel care a fost considerat imaginea perfectă a metrosexualului.
Neavând nici o legătură cu vreo orientare sexuală, acest curent care a bântuit la sfârșitul sec. XX și începutul sec. XXI era bazat strict pe recursul la metode și proceduri de înfrumusețare din sfera femininului, bărbații neînțelegând acest lucru ca pe ceva lipsit de masculinitate în sine.
Așa ne-am întâlnit cu proceduri de epilare, de pensare, manichiură cu lac transparent, tratamente faciale și alte asemenea. Din punct de vedere vestimentar, preocuparea pentru haine la modă în ‘’stricto sensu’’ deținea un rol primordial. Metrosexualii sunt sau erau un fel de bărbați foarte cocheți, care pe tărâmurile noastre și-au pierdut complet naturalețea și masculinitatea în detrimentul atributelor feminizante în exces.
După metrosexual a apărut hipsterul, o altă categorie cu lifestyle și aparență distinctă. Pe înțelesul tuturor, hipsterul reprezintă tot ceea ce nu este metrosexualul iar coexistența acestor două subculturi în sec. XXI nu este defel întâmplătoare. Hipsterul și-a făcut un titlu de glorie din a achiziționa veșminte altfel, de obicei din second-hand-uri sau magazine vintage. Promovează un stil de viață diferit, circulă cu bicicleta, este de multe ori vegetarian, pune accent pe aspectul firesc și natural al vieții, dar o face la modul ostentativ, ceea ce i-a și atras această denumire oarecum peiorativă. Ochelarii, barba, cămășile în carouri, pantalonii mai scurți ca intrați la apă, șepci sau pălăriile Fedora, toate fac parte din arsenalul său vestimentar.
Această prezentare necesită JavaScript.
În Occident aceste două tendințe au rămas undeva în umbră, locul lor fiind luat de lumbersexual, o variantă îmbunătățită a hipsterului.
Lumber provine de la lumberjack, termen folosit pentru tăietorii de lemne din S.U.A înainte de primul război mondial. Aceștia prestau o muncă dificilă cu unelte manuale, ceea ce presupunea duritate și forță.
O redefinire a masculinătății în era gingaș – digitală era necesară și așa a apărut lumbersexualul caracterizat de portul bărbii, destul de stufoase și a tatuajelor generoase răspândite pe corp ca o marcă a masculinității.
Această prezentare necesită JavaScript.
Mai multe amănunte vă ofer data viitoare.
Rănâneți cu bine!
Călina Langa, fashion designer
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.