Ascultă Radio România Cluj Live

Soluția salvatoare pentru reluarea lucrărilor la lotul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania

lot, Chetani – Campia Turzii

Problemele pe lotul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania au început când firma constructoare a intrat în insolvență. Potrivit legislației, în acest caz, banii virați de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu mai sunt folosiți pentru plata subcontractorilor sau a materialelor, ci ajung cu prioritate la creditori.

Soluția salvatoare pentru reluarea lucrărilor la lotul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania
Foto: lot, Chetani - Campia Turzii

Articol editat de DSRNetworkAdmin, 13 noiembrie 2020, 11:08

Problemele pe lotul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania au început când firma constructoare a intrat în insolvență. Potrivit legislației, în acest caz, banii virați de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu mai sunt folosiți pentru plata subcontractorilor sau a materialelor, ci ajung cu prioritate la creditori.

O bancă e principala entitate înscrisă la masă credală. Reprezentanții ei nu mai sunt de acord ca Straco, firma românească ce construiește lotul de autostradă, să-și plătească mai întâi colaboratorii și abia apoi să-și achite împrumutul. În aceste condiții, plățile pentru lucrările executate sunt blocate, iar constructorul nu își poate plăti subcontractorii. Numai către unul dintre aceștia, valoarea totală a datoriilor se ridică la 12 milioane de lei.

Din această cauză, majoritatea subcontractorilor au părăsit deja șantierul, iar pe cei 16 kilometri nu se mai lucrează aproape deloc.

În vara acestui an Compania de Drumuri a găsit o portiță pentru a finaliza măcar nodul rutier din zona localității Chețani, care a permis deschiderea circulației pe lotul vecin, dintre Iernut și Chețani.
Statul român a lucrat direct cu subcontractorii și a reușit printr-un artificiu să facă plățile direct în contul acestora.

Această soluție ar putea fi salvatoare atât pentru reluarea lucrărilor pe lotul Chețani – Câmpia Turzii, cât și pentru firmele care au lucrat pe acest tronson, dar nu au fost plătite.

Constructorul ar fi de acord cu soluția, pe care Polonia, de exemplu, o aplică în astfel de situații. Pentru ca măsură să fie aplicabilă, ar trebui mai întâi schimbată legislația, care în prezent nu permite plata directă a subcontractorilor, și apoi modificat contractul pentru construcția porțiunii de autostradă.

Lucrările la lotul Chețani – Câmpia Turzii au început în mai 2016 și ar fi trebuit să dureze doi ani.
După mai bine de patru ani, în teren s-a realizat doar 37 la sută din investiție, iar tronsonul ar putea fi terminat cel mai devreme în 2022. Odată cu finalizarea lui, se va putea circula neîntrerupt pe autostradă între Nădășelu, respectiv Cluj-Napoca, și Târgu Mureș.

 

Mihai Miclăuș

Foto: arhivă Radio Cluj

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

Etichete:
Restricții pentru schiori pe unele pârtii din Poiana Brașov
Transilvania luni, 17 februarie 2025, 12:23

Restricții pentru schiori pe unele pârtii din Poiana Brașov

Campionatul Național la schi alpin va avea loc începând de luni, 17 februarie, în Poiana Brașov.   Pentru desfășurarea competiției în...

Restricții pentru schiori pe unele pârtii din Poiana Brașov
Meteorologii au prelungit atenționările de vreme rea
Transilvania luni, 17 februarie 2025, 10:31

Meteorologii au prelungit atenționările de vreme rea

Mai mult de jumătate din țară se află sub cod galben de ger, iar mai multe județe din partea de sud sunt vizate de cod galben de ninsoare....

Meteorologii au prelungit atenționările de vreme rea
Asociaţia Comunelor din România nu vrea o reorganizare administrativ-teritorială
Transilvania vineri, 14 februarie 2025, 11:07

Asociaţia Comunelor din România nu vrea o reorganizare administrativ-teritorială

Asociația Comunelor din România respinge în mod categoric așa-zisa reformă administrativ-teritorială a României prin comasarea sau...

Asociaţia Comunelor din România nu vrea o reorganizare administrativ-teritorială
Drumarii au intervenit cu material antiderapant pe mai multe drumuri
Transilvania vineri, 14 februarie 2025, 10:54

Drumarii au intervenit cu material antiderapant pe mai multe drumuri

Drumarii au intervenit cu material antiderapant pe cinci sectoare de drum naţional şi unul european pentru combaterea poleiului, a informat,...

Drumarii au intervenit cu material antiderapant pe mai multe drumuri
Transilvania vineri, 14 februarie 2025, 10:35

Romsilva analizează situația financiară a direcțiilor silvice

Regia Națională a Pădurilor Romsilva analizează situația financiară a celor 41 de direcții silvice din țară.   Potrivit datelor Regiei,...

Romsilva analizează situația financiară a direcțiilor silvice
Transilvania joi, 13 februarie 2025, 16:15

Două fetițe au căzut într-un bazin de acumulare a apei pluviale

Polițiștii din Mureș cercetează împrejurările în care două fetițe din Sighișoara au căzut miercuri, 12 februarie, într-un bazin de...

Două fetițe au căzut într-un bazin de acumulare a apei pluviale
Transilvania miercuri, 12 februarie 2025, 13:09

România, promovată de Charlie Ottley prin două clipuri inedite

Jurnalistul britanic Charlie Ottley, producător al documentarelor care au promovat România în lume, ‘Flavours of Romania’ și...

România, promovată de Charlie Ottley prin două clipuri inedite
Transilvania miercuri, 12 februarie 2025, 10:26

Oradea, promovată la Târgul de Turism de la Milano

Oradea a participat, în perioada 9-11 februarie 2025, la BIT Milano, unul dintre cele mai cunoscute târguri de turism din Europa.  ...

Oradea, promovată la Târgul de Turism de la Milano