Prima pagină » Știri » Social » Transilvania » Soluția salvatoare pentru reluarea lucrărilor la lotul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania
Soluția salvatoare pentru reluarea lucrărilor la lotul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania
lot, Chetani – Campia Turzii
Problemele pe lotul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania au început când firma constructoare a intrat în insolvență. Potrivit legislației, în acest caz, banii virați de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu mai sunt folosiți pentru plata subcontractorilor sau a materialelor, ci ajung cu prioritate la creditori.
Problemele pe lotul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania au început când firma constructoare a intrat în insolvență. Potrivit legislației, în acest caz, banii virați de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu mai sunt folosiți pentru plata subcontractorilor sau a materialelor, ci ajung cu prioritate la creditori.
O bancă e principala entitate înscrisă la masă credală. Reprezentanții ei nu mai sunt de acord ca Straco, firma românească ce construiește lotul de autostradă, să-și plătească mai întâi colaboratorii și abia apoi să-și achite împrumutul. În aceste condiții, plățile pentru lucrările executate sunt blocate, iar constructorul nu își poate plăti subcontractorii. Numai către unul dintre aceștia, valoarea totală a datoriilor se ridică la 12 milioane de lei.
În vara acestui an Compania de Drumuri a găsit o portiță pentru a finaliza măcar nodul rutier din zona localității Chețani, care a permis deschiderea circulației pe lotul vecin, dintre Iernut și Chețani.
Statul român a lucrat direct cu subcontractorii și a reușit printr-un artificiu să facă plățile direct în contul acestora.
Constructorul ar fi de acord cu soluția, pe care Polonia, de exemplu, o aplică în astfel de situații. Pentru ca măsură să fie aplicabilă, ar trebui mai întâi schimbată legislația, care în prezent nu permite plata directă a subcontractorilor, și apoi modificat contractul pentru construcția porțiunii de autostradă.
Lucrările la lotul Chețani – Câmpia Turziiau început în mai 2016 și ar fi trebuit să dureze doi ani.
După mai bine de patru ani, în teren s-a realizat doar 37 la sută din investiție, iar tronsonul ar putea fi terminat cel mai devreme în 2022. Odată cu finalizarea lui, se va putea circula neîntrerupt pe autostradă între Nădășelu, respectiv Cluj-Napoca, și Târgu Mureș.
Mihai Miclăuș
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.