Procedură specială pentru licitarea tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău din Autostrada Transilvania
În lungime de 41 de kilometri, acest sector cuprinde și tunelul pe sub Meseș, care va avea 3 kilometri, două galerii și 2 benzi pe sens. Dealtfel, aproximativ o treime din lungimea totală a acestui lot din Autostrada Transilvania este reprezentată de lucrări de artă – viaducte, poduri și pasaje peste autostradă.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 19 noiembrie 2020, 10:10
Valoarea lucrărilor a fost încadrată între un preț minim de 800 de milioane de euro și unul maxim de 950 de milioane de euro.
Pentru acest sector, Compania de drumuri a ales o procedură specială, cu precalificare. Ofertele preliminare pot fi depuse până în 11 ianuarie 2021, urmează să fie evaluate până în 8 februarie anul viitor, după care doar cei care îndeplinesc condițiile vor putea depune oferta finală.
Durata prevăzută în contract pentru finalizarea lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău este de 4 ani, din care 12 luni sunt prevăzute pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția efectivă. Asta înseamnă că la finalul anului 2025 am putea circula și pe acest sector de autostradă, dacă firma câștigătoare nu va avea întârzieri sau prelungiri de termene, cum s-a întâmplat în multe cazuri până acum.
Presupunând că termenele vor fi respectate, în decembrie 2025 Autostrada Transilvania va fi terminată în totalitate între Târgu Mureș și Vama Borș II.
În prezent sunt deschise circulației porțiunile Ungheni – Chețani din județul Mureș, Câmpia Turzii – Nădășelu din județul Cluj și Biharia – Borș din Bihor, un total de aproximativ 100 de kilometri.
Restul sectoarelor din Autostrada Transilvania se află în execuție, în fază de proiectare sau în diferite stadii de licitație.
Mihai Miclăuș
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.