Radio Cluj…la modă: Designerul lunii: Calvin Klein (II)
Pentru vremea aceea, vorbim de anul 1980, acest tip de reclamă crea controverse, nici nu avea cum să fie altfel, iar preferința lui Calvin Klein pentru modele minore, i-a adus, din nefericire acestuia și o anchetă din partea procurorilor, la sesizarea nici mai mult și nici mai puțin decât a lui Bill Clinton și a soției acestuia Hillary Clinton, pentru pornografie ce includea minori.
Articol editat de cristina.rusu, 19 noiembrie 2020, 06:00 / actualizat: 19 noiembrie 2020, 8:09
Acest lucru s-a petrecut în 1995, când reclamele sale la lenjerie îi aveau ca protagoniști pe Kate Moss și Mark Wahlberg, îmbrăcați sumar și la fel de provocator în lenjerie Calvin Klein.
Designerul și-a lansat propria linie de lenjerie în anul 1982, iar ideea de a-și pune logo-ul pe elasticul chiloților masculini a reprezentat un boom care a făcut vânzări enorme brandului deja consacrat pe piață. Tot ce ați mai văzut de-atunci replicat în acest sens, pe oriunde prin lume, inclusiv la noi, nu este decât o palidă copie a unei idei de marketing excepționale.
Asocierea ideii de masculinitate și forță, cum se poate citi și din reclama cu Wahlberg, cu numele designerului, simplitatea designului, crearea acelui obiect relativ simplu- un chilot și nimic mai mult- care putea, virtual, să confere toate trăsăturile promovate în reclamă oricărui bărbat de pe planetă, a reprezentat o idee genială care i-a adus milioane de dolari îndrăznețului Calvin Klein.
Jeans-ului și lenjeriei, într-un fel niște must-have-uri ale fiecărui om, cele mai democratice variante vestimentare, promovate asiduu și provocator li s-au adăugat apoi parfumurile, care au cunoscut și ele, un mare succes.
Primul parfum Obsession, lansat în anul 1985, a beneficiat din nou, de reclame de-a dreptul obsesive cu trupuri goale și seducătoare, în puneri în scenă ce creau mirajul dorinței în fiecare privitor.
Linia sa de parfumuri s-a multiplicat de-a lungul anilor cu Eternity, Escape sau CK One, propuneri foarte bine primite pe o piață internațională.
Designerul a fost recunoscut și premiat nu doar o dată pentru intervențiile sale creative. A luat consecutiv premiul Coty din 1973 până în 1975, fiind cel mai tânăr designer, la acea vreme care a intrat în Coty Hall of Fame.
Pentru cei care nu știu Premiul Coty a fost un fel de Oscar al modei, inițiat de compania Coty prin care se încuraja designul american în perioada celui de-al doilea război mondial. Acesta a fost atribuit celor meritorii până în anul 1985, iar de atunci misiunea a fost preluată de CFDA-Council of Fashion Designers of America.
O viață atât de plină de realizări nu avea cum să nu fie dublată de una personală la fel de controversată și zbuciumată.
Dependența de alcool și droguri a designerului, căderile și revenirile sale, bisexualitatea sa, au făcut să curgă multă cerneală în rândurile presei de scandal.
Calvin Klein, celebru și bogat, el însuși o imagine a visului american fiind ținta perfectă a tuturor detractorilor invidioși a vândut afacerea sa în 2003 companiei Phillips- Van Heusen, preferând să se retragă din activitate.
A publicat în anul 2017 o carte autobiografică, Calvin Klein, care rezumă în imagini și întâmplări, parcursul său în lumea ingrată a modei.
„Anything I wanted to do, I did. If there’s something I want to do, nothing stops me.” a declarat el însuși.
Ceea ce vă doresc tuturor!
Călina Langa, fashion designer
Imaginile sunt fotocopii din Fashion Designers from A-Z, Ed. Taschen/Dictionnaire International de la Mode Ed. Du Regard/revista Vogue, edițiile americane septembrie 2007 și august 2012
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.