Dan Tarcea: Prima dată când discutăm de construcția unei linii de metrou în afara Bucureștiului
Viceprimarul Dan Tarcea a anunțat că municipiul Cluj-Napoca este primul oraș din afara Bucureștiului pentru care Guvernul aprobă un studiu pentru construcția unui metrou.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 26 noiembrie 2020, 10:06 / actualizat: 30 noiembrie 2020, 13:28
Documentațiile prezentate în ședința de Guvern vizează acordurile de principiu pentru investiția care urmează să se realizeze din fonduri europene și care, spune viceprimarul Dan Tarcea, depășește un miliard de euro:
Suntem în etapa în care a fost votat studiul de prefezabilitate atât de municipiul Cluj-Napoca, cât și de Florești. El a trecut prin cele două ședințe, una la Ministerul Transporturilor și cea de-a doua interministerială, din care fac parte toate ministerele Guvernului României, și a primit avizul favorabil pentru a putea merge mai departe. Practic, urmează demararea studiului de fezabilitate și votarea indicatorilor tehnico-economici pentru acest obiectiv. Discutăm de o investiție care depășește 1,2 miliarde de euro, valoare cu tot cu TVA. (Dan Tarcea)
Proiectul discutat de Guvern prevede construcția unei linii de metrou care plecă din comuna Florești, va traversa Clujul de la Vest la Est până în zona Podului IRA, unde se intersectează cu trenul metropolitan, parte a aceleiași investiții.
Primarul Emil Boc precizează că trenul metropolitan va fi primul dat în folosință, deoarece va circula pe calea ferată deja existența între Baciu și Bonțida:
Trenul metropolitan va fi mai repede realizat, metroul în zece ani de zile. Dar, cu sprijinul Uniunii Europene și al Guvernului României, aceste investiții se pot face. (Emil Boc)
Pentru trenul metropolitan studiile de fezabilitate vor fi terminate în primele luni ale anului viitor, după care primarul Emil Boc arată că se poate trece la etapa de proiectare:
Studiul de fezabilitate necesar proiectului pentru trenul metropolitan va fi finalizat în luna februarie, potrivit contractului, și vom trece la etapele următoare, în vederea proiectării și realizării de licitații, pentru execuția propriu-zisă. (Emil Boc)
Ca să poată atrage fonduri europene, în următorii doi ani Primăria Cluj-Napoca și administrațiile comunelor cuprinse în proiect trebuie să finalizeze toate documentațiile necesare pentru începerea lucrărilor.
Viceprimarul Dan Tarcea arată că în prezent se lucrează la forajele geologice, iar anul viitor se va trece la elaborarea studiului de fezabilitate pentru metrou:
Până în anul 2022 trebuie să ne încadrăm cu finalizarea tuturor studiilor, astfel încât să putem include acest proiect și pe fonduri europene. Ca și un pas important pe care îl facem în această etapă, în perioada octombrie – decembrie 2020 se vor realiza lucrări de foraje geotehnice, în cadrul proiectului „Metrou și tren metropolitan”. Sunt 42 de foraje, care vor fi realizate pe teritoriile unităților administrative Gilău, Florești, Cluj-Napoca, Baciu, Apahida, Jucu și Bonțida, vor fi șase la nivelul municipiului Cluj-Napoca, șase în Florești, urmând ca toate aceste foraje să fie realizate până la sfârșitul anului. (Dan Tarcea)
Primul metrou din afara Bucureștiului pentru care Guvernul își dă acceptul va avea o linie de 14,4 kilometri pe care vor fi amenajate 14 stații.
ATENȚIE, SE ÎNCHID UȘILE!
Va mai trece ceva timp până când acest anunț se va auzi și la Cluj-Napoca. Investiția în amenajarea metroului va dura minim 10 ani, ceea ce înseamnă că 2030 este cel mai optimist termen pentru punerea lui în circulație la Cluj.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.