Dakar 2021: 4 zile până la finiș și Mani Gyenes își păstrează locul 3
Duminică și luni au fost zile-maraton în Raliul Dakar, în ambele etape riderii fiind nevoiți să folosească același material de concurs, deoarece nu au avut piese de schimb în bivuacul dintre ele. După totalul de 1.446 km, Mani Gyenes reușește să își păstreze locul 3 la Original by Motul și ajunge pe 30 la general.
Articol editat de cristina.rusu, 12 ianuarie 2021, 11:30
Duminică și luni au fost zile-maraton în Raliul Dakar, în ambele etape riderii fiind nevoiți să folosească același material de concurs, deoarece nu au avut piese de schimb în bivuacul dintre ele. După totalul de 1.446 km, Mani Gyenes reușește să își păstreze locul 3 la Original by Motul și ajunge pe 30 la general.
Dimineți foarte friguroase atât în etapa 7, cât și în etapa 8 – în prima parte a maratonului a și plouat, inclusiv pe proba specială, și zeci de kilometri s-a rulat în dune ude. Astăzi, în schimb, în etapa a 8-a, vântul a ridicat mult nisip și, în prima parte a specialei, au fost probleme de vizibilitate. Dacă în etapa 7 dunele, iarba cămilei, trase nisipoase foarte rapide, pietrele mari și trecerile prin ueduri au fost la ordinea zilei, în etapa de luni au intrat în peisaj și traversările de canioane, iar totul a părut de parcă raliul a ajuns pe Marte. În ambele zile navigația a fost una foarte dificilă și organizatorii precizează că nici în etapele următoare lucrurile nu se vor schimba.
Ce înseamnă maraton?
În Raliul Dakar sunt considerate marton etapele care au între ele un bivuac în care nu este permisă asistența tehnică și concurenții trebuie să își repare vehiculele cu ce au la ei. Mai mult, trebuie menajate pneurile pentru că nu există posibilitatea de a fi schimbate. Anul acesta toți concurenții de la Moto și Quad au dormit într-o sală de sport din Sakaka și, deoarece s-a aplicat regula parcului închis, au fost nevoiți să lucreze la motociclete imediat după sosire, având în vedere că, odată ieșiți din parc, nu mai puteau intra decât înainte de start. Acest maraton include restricții inclusiv pentru cei de la clasa Orginal – Malle Moto, la care concurează Mani, pentru că, deși parcurg întregul raliu fără asistență tehnică, în acest bivuac nu au acces la piese și pneuri, cum se întâmplă în restul. Așa că și ei trebuie să își menajeze materialul de concurs, plus că a avea foarte mult de lucru după maraton înseamnă să pornești mult mai obosit în ziua următoare, iar Raliul Dakar este locul în care chiar trebuie să îți dozezi energia până la ultimul punct de control orar.
Emanuel Gyenes #29 Autonet Motorcycle Team: „Mă bucur că am terminat etapele-maraton, voi avea ceva de lucru la motocicletă, însă nu foarte mult. Este foarte multă piatră în această ediție și jantele sunt destul de șifonate după aceste două zile. A fost foarte greu în cei aproape 100 de kilometri de iarba cămilei de duminică, sunt mult mai obositoare specialele, comparativ cu cele din 2020. Am crezut că această a doua săptămână de cursă va fi mai ușoară decât prima, însă nu este așa. Mai avem încă patru zile și îmi doresc să decurgă totul bine și să termin și această ediție a Raliului Dakar. Mulțumesc tuturor celor care m-au sprijinit să pot ajunge în al 11-lea meu Dakar, precum și celor care îmi trimit mesaje de încurajare și mă urmăresc zi de zi.”
Ce urmează pe 12 ianuarie
Caravana Dakarului a ajuns luni în Neom, oraș din nord-vestul Arabiei Saudite, situat în apropierea unei zone montane foarte spectaculoase, cu foarte multe canioane. Iar pe 12 ianuarie este programată o buclă de 580 km (din care 465 km de probă specială) în jurul acestui oraș. Primii kilometri din proba specială vor fi pe malul Mării Roșii și sunt asemănători unei probe de WRC, cu multe viraje. Urmează apoi zone nisipoase rapide, se urcă în munți, iar în a doua parte sunt multe treceri prin ueduri și canioane. După bucla Neom, urmează coborârea către Jeddah, cu o primă oprire în orașul antic AlUla. Miercuri, concurenții vor rula pe o porțiune din Drumul Mătăsii.
Clasament Moto după etapa 8 din 12
- Jose Ignacio Cornejo Florimo (CHL) 32h 00 min 11sec
- Toby Price (AUS) +01 min 06 sec
- Sam Sunderland (GBR) +05 min 57 sec
………………………………………………………………..
- Emanuel Gyenes (ROU) +4 h 03 min 39 sec
…………………………………………………………………………
Top 5 Original by Motul – după etapa 8 din 12
- Aruns Gelazninkas (LTU) 36h 34 min 10 sec
- Maurizio Gerini (ITA) +04 min 27 sec
- Emanuel Gyenes (ROU) +1h 03 min 09 sec
- Benjamin Melot (FRA) +1h 17 min 43 sec
- David Pabiska (CZE) +2h 32 min 27 sec
Poți urmări live acțiunea din Raliul Dakar accesând: https://gaps.dakar.com/2021/dakar/aso/ukie
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.