1.832 de elevi din Bihor riscă să rămână cu media neîncheiată pe semestrul I
1.832 (2,55%) din cei 71.731 de elevi din județul Bihor riscă să nu își poată încheia situația școlară pe semestrul I. Ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, a organizat, zilele trecute, o videoconferință cu inspectorii școlari generali din toată țara pentru a evalua numărul de elevi care riscă să rămână cu situația școlară neîncheiată pentru semestrul I.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 19 ianuarie 2021, 18:06
1.832 (2,55%) din cei 71.731 de elevi din județul Bihor riscă să nu își poată încheia situația școlară pe semestrul I. Ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, a organizat, zilele trecute, o videoconferință cu inspectorii școlari generali din toată țara pentru a evalua numărul de elevi care riscă să rămână cu situația școlară neîncheiată pentru semestrul I.
Conform datelor raportate de inspectoratele școlare din țară, se estimează că aproximativ 65.000 de elevi din țară se află în acestă situație. Principala cauză este lipsa accesului la resursele tehnologice. Acesteia i se adaugă și alte motive, precum: neparticiparea la cursuri, copii plecați în străinătate cu părinții, situații medicale etc.
Potrivit datelor oficiale, în ultimii ani, numărul elevilor din România care se aflau anual în această situație era de aproximativ 15.000. În acest an școlar, numărul acestora este de aproape cinci ori mai mare.
Au fost consiliate unitățile de învățămât în vederea sprijinirii elevilor pentru încheierea situației școlare a acestora pe primul semestru al anului școlar în curs, a declarat inspectorul Florin Negruțiu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Ministerul Educației a propus organizarea de activități remediale pe parcursul semestrul al II-lea, prelungirea perioadei de încheiere a situațiilor școlare neîncheiate în semestrul I, de la patru până la opt săptămâni de la revenirea la cursuri în semestrul al II-lea, precum și posibilitatea încheierii mediilor cu minimum două note, indiferent de numărul orelor alocate săptămânal fiecărei discipline – a transmis inspectorul școlar adjunct Horea Abrudan.
Acesta a precizat că, în anumite zone, unde au existat probleme de conexiune la internet sau unde copiii nu au avut acces la tehnologie, dascălii le pregăteau copiilor fișe de lucru, pe care le duceau la ABC-ul din sat, de unde părinții, care veneau să-și cumpere pâine, le luau și le dădeau copiilor să lucreze.
Crina Dobocan
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.