Obiectiv Cluj-Napoca: până în 2026 transport public de călători 100% nepoluant
În acest an punem în circulație 12 tramvaie, o parte dintre ele deja au intrat în exploatare. Valoarea totală a acestor tramvaie este de 128.000.000 de lei, sunt fonduri europene pe care le-am obținut pentru cumpărarea lor. (Dan Tarcea)
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 5 februarie 2021, 17:46 / actualizat: 9 februarie 2021, 16:51
Obiectivul declarat al municipalitățîi este scăderea poluării în Cluj-Napoca, prin încurajarea folosirii transportului comun, în detrimentul mașinilor personale. În acest sens, toate lucrările de modernizare din centrul orașului au avut în vedere extinderea zonelor pietonale și a pistelor pentru bicicliști, în detrimentul carosabilului. Prin bugete multianuale, întreg parcul auto al Companiei de Transport Public va fi modernizat, pentru ca toate mijloacele de transport în comun să fie nepoluante. Viceprimarul Dan Tarcea arată că acest lucru este realizabil, în condițiile în care mare parte din flotă este deja nepoluantă:
Aproximativ 50 la sută din flotă este nepoluantă, electrică, fie că discutăm de tramvaie, autobuze electrice sau troleibuze. Obiectivul nostru este ca până în 2026 toată flota pe care o avem să fie integral nepoluantă – electrică sau cu alte surse de combustibil care vor fi la vremea respectivă. (Dan Tarcea)
Centura metropolitană, metroul și trenul metropolitan sunt, de asemenea, proiecte prin care traficul auto din centrul municipiului să fie substanțial redus. Primarul Emil Boc precizează însă că realizarea acestor investiții necesită timp, mai întâi pentru finalizarea studiilor și a proiectelor tehnice și abia apoi pentru construcția lor efectivă:
Realizarea centurii metropolitane și proiectul multianual ”Metrou și tren metropolitan” sunt obiective esențiale pentru Cluj-Napoca. Vom pune pe masa guvernului toate documentațiile necesare, pentru că este un proiect care aparține guvernului, noi lucrăm pentru guvern și guvernul trebuie să realizeze pentru centură metropolitană licitația de proiectare și execuție. Până atunci, urmează să aprobăm și toată documentația tehnică necesară în vederea organizării licitației. Pentru metrou și tren metropolitan putem să avansăm la faza următoare, care presupune organizarea licitației, după aprobarea tuturor studiilor de fezabilitate. (Emil Boc)
Odată cu achiziția de noi autobuze, va fi extins și transportul public metropolitan. Viceprimarul Dan Tarcea arată că multe mașini care circulă în Cluj-Napoca aparțin locuitorilor din comunele limitrofe, iar asigurarea unor legături cu aceste comune îi va convinge pe mulți să-și lase mașinile acasă:
Este absolut necesar să avem un transport metropolitan performant, pentru că foarte multe mașini vin în Cluj-Napoca din zona metropolitană. Încă din luna decembrie s-a extins transportul în comun în zona comunei Gilău, astfel încât să preia cât mai mulți locuitori care vor să ajungă la Cluj din localitatea respectivă. S-a dublat numărul de autobuze față de vechiul operator, deci practic prin această soluție ne dorim să încurajăm oamenii să folosească cât mai mult transportul în comun. (Dan Tarcea)
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.