Firmele interesate de construcția celei mai complexe porțiuni din Autostrada Transilvania
Autostrada Transilvania
12 companii sunt interesate de realizarea celei mai complexe porțiuni din Autostrada Transilvania. Traseul dintre Poarta Sălajului și Nușfalău este singurul de la Câmpia Turzii, respectiv Cluj-Napoca, la Vama Borș pentru care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu a stabilit încă un câștigător.
12 companii sunt interesate de realizarea celei mai complexe porțiuni din Autostrada Transilvania. Traseul dintre Poarta Sălajului și Nușfalău este singurul de la Câmpia Turzii, respectiv Cluj-Napoca, la Vama Borș pentru care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu a stabilit încă un câștigător.
Lotul cuprins între Poarta Sălajului și Nușfalăuva avea o lungime de 41 de kilometri, iar construcția lui este estimată la 3,9 miliarde de lei. Traseul va avea 65 de poduri și viaducte care însumează aproximativ 13 kilometri, la care se adaugă tunelul din zona Meseș, lung de 2,9 kilometri. Potrivit caietului de sarcini, investiția finanțată din fonduri europene trebuie realizată în patru ani, din care un an durează proiectarea și trei construcția efectivă.
Dintre cei 12 competitori înscriși la preselecție, patru sunt companii din state membre ale Uniunii Europene, iar opt sunt firme din China și Turcia. Printre candidați se regăsesc italienii de la Pizzarotti și grecii de la Aktor. Cele două companii lucrează de mai bine de șase ani la Loturile 1 și 2 ale Autostrăzii Sebeș – Turda, pe care ar fi trebuit să le finalizeze în 2006.
Nr. Crt.
Candidat 1.
ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA (Romania -Spania) 2.
ASOCIEREA AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) – RIZZANI DE ECCHER SpA (Grecia – Italia) 3.
ASTALDI SpA (Italia) 4.
ASOCIEREA DRUM ASFALT SRL – CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD – DIMEX-2000 COMPANY S.R.L (Romania – China) 5.
IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA (Italia) 6.
KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia) 7.
ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. – YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – – (Turcia) 8.
ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia) 9.
ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TICARET A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia) 10.
CHINA STATE CONSTRUCTION ENGINEERING CORPORATION LTD. (China) 11.
ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ – ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia) 12.
ASOCIEREA SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – POWER CONSTRUCTION CORPORATION OF CHINA LTD – POWERCHINA ROADBRIDGE GROUP CO. LTD – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI (China – Turcia)
Pentru construcția celor 41 de kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, care cuprind și Tunelul de la Meseș, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va merge pe o procedură de tipul licitație restrânsă. Asta înseamnă că, din cele 12 firme interesate, vor fi selectate cinci, maxim șase cărora li se va permite să depună oferte tehnice și financiare.
Lucrările la acest sector din Autostrada Transilvania vor începe, cel mai devreme, la mijlocul anului 2022. La licitația pentru selectarea constructorului va putea fi stabilit cel mai repede un câștigător în a doua parte a acestui an, iar după semnarea contractului firma câștigătoare va trebui să realizeze și proiectarea traseului, înainte să intre cu utilajele în teren.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.