4 oferte pentru construcția lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș
Pentru construcția lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș, în lungime de 26 de kilometri, au fost depuse patru oferte.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 16 martie 2021, 09:36
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 16 martie 2021, 09:36
Printre constructorii care doresc să finalizeze această porțiune din Autostrada Transilvania se află și companiile Drum Asfalt S.R.L., TRAMECO și Vahostav. În trecut, cele trei au făcut echipă pentru finalizarea lotului dintre Borș și Biharia, pe care l-au terminat mai repede decât termenul din contract, iar acum lucrează împreună la lotul vecin, Biharia – Chiribiș.
Pentru această secțiune de autostradă au păstrat înțelegerea doar primele două companii, în timp ce a treia s-a asociat cu firma autohtonă Construcții Erbașu în speranța câștigării contractului. Ceilalți doi ofertanți înscriși la licitație sunt firme din Italia respectiv Turcia:
1. ASOCIEREA CONSTRUCTII ERBASU (LIDER DE ASOCIERE) – VAHOSTAV – SK A.S.
2. ASOCIEREA DRUM ASFALT S.R.L. (LIDER DE ASOCIERE) – TRAMECO S.A. – OPR ASFALT S.R.L. – OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS S.A. – CITADINA 98 S.A. – LEMACONS S.R.L.
3. ASOCIEREA RIZZANI DE ECCHER SPA ITALY – ARTERA BLUE S.R.L.
4. ERG İNŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş
Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania a mai fost licitat în urmă cu doi ani. Câștigătorul, o firmă din Croația, avea însă probleme financiare la el în țară, motiv pentru care statul român nu i-a mai atribuit contractul.
Această porțiune de autostradă a fost deja realizată în proporție de aproximativ 50 la sută de compania Bechtel, iar câștigătorul trebuie doar să termine ce au început americanii. Pe acest lot se află și podul peste lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău, lung de 1650 de metri, la care i-au fost construite doar picioarele de susținere.
În total, secțiunea de autostradă cuprinde 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri. Realizarea ei a fost estimată la 500 de milioane de lei, finanțarea urmând să fie asigurată din fonduri europene.
Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, contractul cu firma câștigătoare va fi semnat până în 31 mai, dacă licitatia nu va fi contestată. Termenul de finalizare pentru acest lot este estimat la doi ani, din care șase luni pentru proiectare și un an și jumătate pentru execuția efectivă. Asta înseamnă că în vara anului 2023 Autostrada Transilvania va fi deschisă circulației de la Vama Borș la Nușfalău, iar până în decembrie 2023 ar trebui finalizată și porțiunea dintre Nădășelu și Poarta Sălajului.
În aceste condiții, de la Cluj până la granița cu Ungaria mai rămâne de executat doar lotul Poarta Sălajului – Nușfalău, care cuprinde și tunelul pe sub Meseș.
Pentru acest tronson a fost organizată o licitație cu precalificare, la care s-au înscris 12 companii. În funcție de experiența pe care o au, Compania de Drumuri va selecta maxim șase firme care vor depune oferte finale, dintre care va fi selectat câștigătorul care va realiza cei 40 de kilometri de autostradă.
Mihai Miclăuș
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.