Se apropie ziua meciului, iar la sediul clubului de baschet U-BT Cluj-Napoca, pe lângă antrenamente, se lucrează și la o nouă campanie care să aducă suporterii aproape de jucători.
Articol editat de DSRNetworkAdmin,
14 aprilie 2021, 11:09 / actualizat: 20 aprilie 2021, 10:08
Se apropie ziua meciului, iar la sediul clubului de baschet U-BT Cluj-Napoca, pe lângă antrenamente, se lucrează și la o nouă campanie care să aducă suporterii aproape de jucători.
Simona Oțel (cu căciuliță) și echipa de marketing
Simona, Andra, Paul și Sandor. Ei sunt echipa din spatele echipei. Lucrează împreună de mai bine doi ani, de când Simona Oțel se ocupă de campaniile de imagine ale clubului.
În această perioadă, în care toate competițiile sportive se desfășoară cu porțile închise, munca lor a devenit mult mai intensă:
Știu cât de greu este pentru suporteri. Am încercat să îi ținem cât se poate de aproape de noi, am încercat cumva să le aducem aminte că, în ciuda faptului că nu sunt în sală, spiritul Universității, culorile Universității și obiceiurile noastre nu trebuie să fie afectate. Așa că, stând acasă și așteptând meciul, hai să ne îmbrăcăm toți în alb și negru. Și am organizat un concurs, am premiat suporteri îmbrăcăți în alb și negru stând acasă. Am primit niște poze foarte faine. Cu grupuri, cu familii, cu eșarfe ținute sus.
Imagini trimise de suporteri
Campaniile coordonate de Simona Oțel nu sunt doar pentru spectatori. Ea dezvăluie că și jucătorii simt lipsa publicului din tribune, pentru că nu mai au alături de cine să celebreze o victorie sau o fază spectaculoasă:
Inclusiv jucătorii simt, cumva, că nu au pentru cine juca și s-au acomodat destul de greu cu situația aceasta. Spuneau că e ca un antrenament, nu simți spiritul de competiție. Nu este un public, să te susțină, să îi vezi acolo, să te împingă, practic, de la spate.
Simona Oțel alături de stafful tehnic al U-BT
De aici s-a născut ideea care a readus în sală încurajările galeriei, chiar dacă suporterii nu sunt prezenți fizic:
Vara trecută, împreună cu peluza și cu FC Universitatea Cluj am format un cor virtual în care fanii s-au înregistrat cântând imnul, noi am suprapus video sunet, corul acesta a fost proiectat pe cubul media, în timp ce în sală se auzea imnul, exact așa cum era cântat la Cupa României de 3.000 de oameni. Asta a ajutat și echipa. Cumva le-a dat un sentiment de normalitate.
Simona Oțel a fost de mică legată de sport. Prima ei dragoste a fost voleiul, pe care l-a practicat până când programul pe care îl avea în liceu nu i-a mai permis să se împartă între școală și cele două antrenamente pe zi:
Eu sunt din Turda. Am fost un copil super energic. Ai mei m-au dat la volei, m-am îndrăgostit de sport. Am urmărit nu doar volei, ci și handbal, tenis, fotbal. Recunosc că mai puțin baschet. Așa a fost situația. Ulterior am venit la liceu la Cluj, aveam 15 ani, m-am mutat singură în Cluj. N-am mai continuat voleiul pentru că programul de la liceu, cumva, nu-mi permitea să particip la două antrenamente pe zi.
Simona Oțel (centru, cu maieu gri) după câștigarea unui turneu de beach volei
Ulterior a absolvit Facultatea de Științe Economice și apoi un master în Studii Europene. Cu toate că studiile făcute păreau să o ducă pe un alt drum, pasiunea Simonei pentru sport s-a dovedit mai puternică, în cele din urmă:
Nu uit niciodată că îmi scrollam profilul de facebook și mi-am dat seama că toate postările mele sunt legate de sport. Atunci înseamnă că ar trebui, cumva, să revin la partea aceasta. Am căutat pe saitul Facultății de Educație Fizică și Sport, am văzut că au master în management sportiv și am știut că asta e calea pe care vreau să o urmez. Cât am fost la master am făcut voluntariat la CS Universitatea. Efectiv le-am scris un mail: sunt Simona Oțel, sunt la master la management sportiv și caut o oportunitate prin care să pot să fac parte dintr-un club sportiv ca voluntar. Dl. Vasu (președintele CS Universitatea) m-a chemat la club și am început să merg câte două, patru ore în fiecare zi, în funcție de cum aveam timp liber.
La U-BT a ajuns în urma unei discuții pe care a avut-o cu Mircea Cristescu, la acea dată director executiv al clubului. A venit la echipă în 2015, iar din 2019 coordonează departamentul de marketing:
Simona Oțel și Mircea Cristescu
Am văzut că Mircea Cristescu va fi speaker la un eveniment organizat de Scena Urbană. Am ajuns acolo, mi-am luat inima-n dinți, l-am abordat, Mircea m-a invitat să fac parte din club ca voluntar. Mergeam câte opt, nouă ore pe zi, știu că nu îmi mai venea să plec. După câteva luni m-au angajat și cumva, încet, încet, mi-am făcut un loc al meu în club.
La ultimul mare eveniment cu public desfășurat anul trecut, Turneul Final al Cupei României la baschet masculin, a organizat una dintre cele mai frumoase campanii de imagine.
După 1990 nicio echipă care a organizat turneul nu a reușit să câștige Cupa, iar Simona Oțel s-a gândit să exploateze exact această idee. La final, reușita proiectului a fost încununată și de câștigarea Cupei României:
Anul trecut organizam acasă Cupa României, se vorbea în lumea baschetului despre acest mit în care echipa organizatoare nu câștigă. Și am zis: perfect, vom creiona o poveste în jurul acestei idei. Și atunci noi am venit și am spus Nu credem în mituri, luptăm pentru titluri. Campania am lansat-o în mediul on-line cu aproximativ 10 zile înaintea turneului și a prins foarte bine. La final a fost extraordinar faptul că am reușit să câștigăm Cupa într-o sală Horia Demian plină, cu un public extraordinar.
Jucătorii și suporterii după câștigarea Cupei României
De atunci a trecut mai bine de un an și toate inițiativele echipei de marketing a clubului U-BT s-au modificat. Păstrarea legăturii dintre suporteri și jucători este acum principala sarcină, atât la meciurile de acasă cât și la cele din deplasare:
La Sibiu, în ziua meciului, mă uitam la colțul în care stăteau suporterii noștri. Așa mi-a venit ideea. Băieții au urcat în tribună, s-au așezat pe scaunele suporterilor și s-au comportat exact așa, cum ar fi făcut fanii noștri dacă ar fi fost în sală. Am postat poza aceasta, cu textul Colțul nostru de la Sibiu. Pentru voi, luptăm pentru voi! Împreună suntem U, oriunde am fi. A fost o inițiativă extrem de apreciată de fani, am primit personal feed-back-uri de la ei, în care au spus să-i vedem pe băieți cum stau acolo pe scaune, pentru noi, a contat foarte mult.
Jucătorii U-BT în tribună la Sibiu
Acum, Simona Oțel se gândește la acțiunea pe care o va organiza odată cu întoarcerea suporterilor în sălile de sport. Chiar dacă nu are încă o idee conturată, își dorește ca, împreună cu colegii ei, să pregătească un eveniment special:
Întoarcerea fanilor la sală o așteptăm cu nerăbdare și cu mare entuziasm. Încă n-am putea să vă spunem exact care va fi planul nostru. Probabil va depinde foarte mult și de momentul când se va întâmpla, felul în care se va întâmpla. Și atunci, la cald, vom avea o idee care să fie faină pentru toată lumea.
Simona Oțel în pandemie
Mihai Miclăuș
Foto: Facebook Simona Oțel / arhivă U-BT
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.