Premieră la Teatrul „Puck”
Această piesă este un caz de transformare a unui fapt divers în metaforă. Iată ce forță poate să aibă un eveniment banal în sine, când este trecut prin filtrul unei reflexii, când are putere metafizică. Mi s-a mai întâmplat, de atunci, să scriu pornind de la fapte diverse, dar niciodată nu am avut o revelație atât de puternică și o situație dramatică ieșită dintr-un context real atât de impresionant.
Articol editat de cristina.rusu, 7 mai 2021, 14:11
Acesta, obsedat de sistemul de valori morale complexe pe care le-a construit, nu abandonează problema, dar nici nu o rezolvă. Stă și dezbate. Își umple buzunarele cu pâine, aruncă pâine în puț cu nemiluita în loc să scoată câinele disperat. Amână să acționeze eficient. Caută responsabili, caută soluții, face planuri, delegă acțiuni de salvare. Toate acestea le face de regulă din confortul unui fotoliu, în adăpostul teoriilor, perorând discursuri despre cauze nobile, declară Varga Ibolya.
Astfel, viața trece pe lângă omul actual, cu dramele sale reale, fără să-l absolve de povara conștiinței încărcate. Omenia trădată se răzbună, spațiul se umple de incertitudine și de mirosul morții.
Această piesă este un caz de transformare a unui fapt divers în metaforă. Iată ce forță poate să aibă un eveniment banal în sine, când este trecut prin filtrul unei reflexii, când are putere metafizică. Mi s-a mai întâmplat, de atunci, să scriu pornind de la fapte diverse, dar niciodată nu am avut o revelație atât de puternică și o situație dramatică ieșită dintr-un context real atât de impresionant.
E o piesă importantă pentru mine, care mă duce înapoi în România, în perioada în care eram profesor, în perioada în care eram și tânăr scriitor, și dramaturg, și poet, și credeam că literatura avea un rol de denunțare, un rol critic. Toate aceste evenimente, acum, odată cu acest spectacol montat la televiziunea română, revin brusc în amintirea mea. Sunt foarte încântat în primul rând de faptul că această piesă a supraviețuit, a trecut dincolo de frontierele timpului, de frontierele generaționale, a trecut și de frontierele limbii pentru că a fost jucată și în Franța, și în câteva alte țări. Când o piesă traversează trei decenii, poate că într-adevăr a captat ceva general uman. (Matei Vișniec, în interviul consemnat de Ada Maria Ichim).
Spectacolul face parte din programul „Nocturne”, cuprinzând momente artistice destinate publicului tânăr și adult, lansat de Teatrul „Puck” cu ani în urmă.
Regia este semnată de Varga Ibolya, scenografia de Radu Lărgeanu, muzica de Venczel Péter. Distribuția este alcătuită din Laura Corpodean și Adina Ungur, iar Cosmin Cîrlea asigură figurația.
Spectacolul va fi prezentat în limba română. Vârsta minimă recomandată este de 14 ani.
Cum se achiziționează biletele
Biletul de intrare la spectacolele jucate la sediu de luni până vineri va costa 28 de lei (pentru adulți), 14 lei (pentru pensionari) și 7 lei pentru preșcolari, elevi și studenți).
Biletele se achiziționează de la casieria din foaierul teatrului, înainte de intrarea la spectacol.
Reguli de acces
Accesul publicului la spectacolele Teatrului „Puck” se va face cu respectarea normelor în vigoare pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus. Astfel, spectatorii sunt rugați să respecte toate condițiile impuse de starea de alertă și să poarte mască de protecție. De asemenea, este recomandat să ajungă mai devreme cu aproximativ 30 de minute, pentru achiziționarea biletelor și pentru efectuarea triajului epidemiologic, pe baza verificării temperaturii. Persoanele care nu acceptă să le fie verificată temperatura nu vor avea acces în locație. De asemenea, va fi interzisă intrarea persoanelor care manifestă febră sau probleme respiratorii.
Spectatorii își vor dezinfecta la intrare mâinile. Consumul de alimente și băuturi în locație este interzis. Numărul maxim de persoane admise la un eveniment este de 24. Mai multe detalii, aici:
Comunicat
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.