Radio Cluj…la modă: Designerul lunii: Christian Lacroix (II)
Creatorul a combinat ceea ce el știa mai bine, un mix de linii inspirate din trecut, combinat cu elemente de folclor proprii zonei din care venea, a adăugat culorile sale puternice, vitale de care era îndrăgostit de mic, a adăugat tușa de contemporaneitate, prin scurtarea fustelor iar colecția a fost cu adevărat un boom în lumea modei.
Articol editat de cristina.rusu, 13 mai 2021, 06:00 / actualizat: 13 mai 2021, 8:00
Fustele scurte din saten duchesse sau tafta cu volume și jupoane au conturat imaginea unei femei cochete dar și sexy, care se inspiră din trecut cu aplomb. Pouf skirt nu era decât verișoara mică a lui mini crini, cea creată de Westwood peste canal.
Imaginea actuală a femeii propusă de Lacroix era un soi de glumă lejeră și jucăușă inspirată, culmea, exact de alura de altă dată oferită de haute-couture dar decantată prin numeroasele sale referințe culturale și vizuale.
Lacroix combina tot ce se putea combina, carouri cu buline și dungi, texturi grele cu texturi ușoare, adăuga accente de panglici ca niște tușe de penel, exact în locul unde acestea lipseau, accesoriza peste măsură și totul era baroc, colorat, prețios, de-a dreptul flamboyant.
“ Într-un fel, iubesc să amestec totul, doar de dragul de a combina. Pentru mulți oameni moda înseamnă să te îmbraci așa cum o face vecinul tău sau prietenul tău cel mai bun. Pentru mine, însă moda este despre a da expresie celei mai profunde individualități, de aceea am făcut întotdeauna lucruri care nu pot fi trecute cu vederea.”
În cele din urmă haute-couture sau couture nu are neapărat legătură doar cu haina în sine, cu ideea unei haine croite perfect. Prin intermediul acestor piese unice ți se livrează o fantasmă, un vis, un fel de entartainment, ca și în orice alt tip de spectacol, iar a spune că sensul teatral intrinsec creațiilor Lacroix este la el acasă în perioada sfârșitului de decadă ’80 și începutul anilor ’90 nu este deloc deplasat. Influența acestui tip de creație a fost resimțită ulterior și în cea a lui Galliano sau Alexander McQueen.
Din păcate, la foarte scurt timp după lansarea casei Lacroix bursa s-a prăbușit, iar efectele asupra preferințelor vestimentare nu s-au lăsat nici ele prea mult așteptate, la fel cum trăim și noi astăzi. În momente de incertitudine vor fi preferate mereu variantele sigure, mai terne și mai obișnuite. Pentru tipul de creație a la Lacroix trebuie curaj, asumare și bani. Cam multe condiționări.
Business-ul lui Christian Lacroix din nefericire s-a dovedit de-a lungul anilor ca fiind perfect neprofitabil, așa încât a intrat în colaps financiar iar în anul 2009, Christian Lacroix și-a prezentat public ultimul show.
Un lucru demn de toată lauda, care merită consemnat este că toți cei implicați în realizarea show-ului și-au făcut treaba pro bono din drag pentru maestru. Cu toată această neșansă, Lacroix s-a întors fericit la ceea ce știa el să facă cel mai bine: costume de teatru, de operă, design de interior, uniforme pentru Air France.
Inepuizabil ca energie și creativitate, un etern îndrăgostit de culoare- chiar el povestește cum mic fiind îi plăceau atât de mult culorile încât își imagina cum înghite tuburile de galben și de roșu vermillon- Lacroix a revenit cu o colecție comună avându-l partener pe Dries van Noten, un alt rafinat al culorii în primăvara anului 2020.
Colecția este spectaculoasă, colorată, rafinată. Dries a fost cel care și-a dorit această colaborare și s-a prezentat la întâlnirea cu maestrul cu lecțiile făcute. În cele din urmă, Lacroix a declarat că i-a plăcut la nebunie colaborarea dar că partea cu moda, pentru el se încheie odată cu acest act.
Călina Langa, fashion designer
Pozele sunt fotocopii din Book Collezioni nr. 68 și 116
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.