Blocaj în execuția lotului Chiribiș – Biharia din Autostrada Transilvania
Problemele pe lotul Chiribiș – Biharia din A3 sunt legate de sumele la care câștigătorul licitației trebuie să finalizeze această porțiune de autostradă.
Președintele Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea, arată că, după ce prețul ofertat a fost de 72% din valoarea estimată de Compania de Drumuri, constructorul anunță acum că nu se poate încadra în bani:
Deocamdată, situația pe Chiribiș – Biharia e, în continuare, tărăgănată, pentru că nu se ia o decizie în ceea ce privește pretențiile constructorului care, după ce a semnat contractul, a ajuns la concluzia că are nevoie de bani în plus ca să facă ceea ce a spus că face în suma pe care singur a stabilit-o. De câteva luni a constatat brusc că sunt niște lucrări suplimentare care, culmea, dacă le adunăm la valoarea contractuală, ne dă exact suma estimată de Compania de Drumuri în 2017. (Ionuț Ciurea)
Lotul Chiribiș – Biharia, în lungime de 28,5 kilometri, face parte din tronsonul Suplacu de Barcău – Borș și a fost început de compania americană Bechtel, care a executat aproximativ 50 la sută din lucrări.
În urmă cu șase ani contractul a fost atribuit unei alte firme, dar aceasta a părăsit în cele din urmă șantierul, înainte de a se apuca de treabă.
Abia în 2020, la trei ani de la declanșarea licitației, a fost semnat actualul contract, cu asocierea de firme care a finalizat, chiar înainte de termen, lotul vecin, Biharia – Borș.
Președintele Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea, consideră că în cel mai scurt timp ar trebui să se ia o decizie care poate presupune reziliezea contractului, renunțarea constructorului la o parte dintre pretențiile pe care le are sau scoaterea la licitație a lucrărilor suplimentare, pentru a nu bloca din nou execuția acestui sector de autostradă:
Ori a fost o înțelegere între CNAIR și constructor, hai, semnați, că mai vedem noi ce se întâmplă după aceea, ori constructorul e total iresponsabil și a dat o ofertă de dumping, 72 la sută din valoarea contractului, totuși, e destul de puțin dintr-un cost estimat, și acum se caută prin buzunare și nu reușește să scoată cămașa. (Ionuț Ciurea)
Potrivit contractului semnat cu actualul constructor, finalizarea lotului Chiribiș – Biharia trebuia să coste 326 de milioane de lei iar lucrările urmau să fie terminate în 2023, la 20 de ani de când americanii au început acest proiect.
Mihai Miclăuș
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 25 iunie 2021, 11:20 / actualizat: 25 iunie 2021, 17:40
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.