Peste 4.200 de apeluri la 112 prin tehnologia eCall
Prin intermediul acestei tehnologii, în caz de accident rutier, se transmit poziţia geografică a vehiculului, direcţia de mers, datele de identificare ale maşinii, seria și tipul de combustibil utilizat, a declarat purtătorul de cuvânt al STS, Cătălin Chirca.
Articol editat de Andreea Leonid, 13 iulie 2021, 13:49
Din cele 4.200 de apleuri prin eCall, în 850 de cazuri apelul s-a declanşat automat la impact, iar în celelalte peste 3.400 de situaţii apelul a fost iniţiat de ocupanţii vehiculului. Cătălin Chirca a precizat că în cazurile în care persoana este inconştientă şi se declanşează un apel eCall, acesta va fi transferat imediat către autorităţile de intervenţie.
România, prin STS, a fost prima ţară din Europa care a reuşit implementarea la nivel naţional a serviciului de urgenţă eCall, în 2013, în cadrul unui program pilot. Potrivit legislației, începând din aprilie 2018 toate maşinile fabricate la nivelul Uniunii Europene trebuie să aibă instalat sistemul de comunicaţii eCall.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.