Se caută constructor pentru finalizarea lotului Chețani – Câmpia-Turzii
Până în 15 septembrie firmele interesate pot depune oferte pentru terminarea lotului Chețani – Câmpia-Turzii, realizat în proporție de numai 38%. Cel mai devreme, în 2023 se va circula și pe acest tronson, ultimul rămas în lucru între Cluj-Napoca și Târgu Mureș. Se preconizează că lucrările vor începe în prima parte a anului 2022 și nu ar trebui să dureze mai mult de un an și jumătate. Contractul a fost estimat la o valoare cuprinsă între 383 și 450 de milioane de lei, suma finală urmând să fie stabilită în urma licitației.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNAIR) caută un nou constructor pentru finalizarea celor 16 kilometri ai lotului Chețani – Câmpia-Turzii, parte componentă a Autostrăzii Transilvania. Contractul de construire a acestui sector a fost reziliat din cauza ritmului lent cu care s-au derulat lucrările.
Până în 15 septembrie firmele interesate pot depune oferte pentru terminarea lotului Chețani – Câmpia-Turzii, realizat în proporție de numai 38%. Cel mai devreme, în 2023 se va circula și pe acest tronson, ultimul rămas în lucru între Cluj-Napoca și Târgu Mureș. Se preconizează că lucrările vor începe în prima parte a anului 2022 și nu ar trebui să dureze mai mult de un an și jumătate. Contractul a fost estimat la o valoare cuprinsă între 383 și 450 de milioane de lei, suma finală urmând să fie stabilită în urma licitației.
Construcția lotului Chețani – Câmpia Turzii a fost atribuită în 2015 companiei autohtone Straco, care, potrivit contractului, trebuia să finalizeze lucrarea în 12 luni. După mai bine de cinci ani, acest lot nu a ajuns nici măcar la un progres fizic de 50 la sută. Între timp, compania a intrat în insolvență iar ritmul lucrărilor s-a diminuat și mai mult. S-a ajuns la situația ca în primele cinci luni ale lui 2021 lucrările să înainteze cu doar unu la sută. În aceste condiții, CNAIR a reziliat contractul, dar constructorul a atacat decizia în instanța, iar procedura a fost suspendată până la judecarea pe fond a cauzei.
Toate problemele s-au rezolvat însă la începutul acestei veri, când creditorii societății Straco au cerut și obținut falimentul firmei. În acel moment, contractul de execuție al lotului Chețani – Câmpia-Turzii a fost reziliat de drept, iar CNAIR a lansat o nouă licitație pentru finalizarea lucrărilor care mai trebuie executate aici.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal. Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.