Prima pagină » De prin Cluj » Birocrație și obstacole de tot felul: lungul drum al Centurii Metropolitane a Clujului
Birocrație și obstacole de tot felul: lungul drum al Centurii Metropolitane a Clujului
Investitia face parte din Masterplanul de transport al Romaniei si va fi realizata din fonduri europene. Atat studiile cat si proiectul tehnic trebuiau facute de guvern, dar, pentru ca executivul nu s-a implicat, primaria Cluj-Napoca si administratiile locale din Gilau, Floresti si Apahida s-au ocupat ele de intocmirea partii birocratice. Primarul Emil Boc promite ca la sfarsitul lunii octombrie va fi emis acordul de mediu, dupa care intreaga documentatie va fi trimisa la guvern, pentru a fi scoasa la licitatie:
Proiectul are ca ultim obstacol acordul de mediu, care urmeaza sa fie emis la sfarsitul lunii octombrie. Aceste termene nu le gestionam noi. Sunt termene stabilite de Agentia de Mediu, in functie de ce cer comisiile de acolo, de dezbaterile publice. In octombrie obtinem avizul de mediu, in noiembrie urmeaza sa intre in guvern, dupa care guvernul trebuie sa organizeze procedurile de licitatie pentru ca, prin Programul Operational de Transporturi sa se realizeze acest obiectiv fundamental, la care lucram de atatia ani si care speram noi sa il vedem cat mai repede implementat.(Emil Boc)
Odata cu lansarea Planului National de Redresare si Rezilienta (PNRR), reprezentantii primariei ar fi dorit ca centura metropolitana sa beneficieze de aceasta sursa de finantare. Chiar daca proiectul nu va primi bani din PNRR, Emil Boc asigura ca vor fi fonduri pentru realizarea investitiei:
Viziunea ministrului transporturilor a fost ca in PNRR include numai autostrazi. Nicio centura nu a intrat in PNRR si raman in consecinta celelalte proiecte de finantare din Programul Operational Sectorial si din fondurile bugetare. Guvernul si-a reexprimat angajamentul de a mentine proiectul centurii metropolitane in Programul Operational de Transport, care inca nu a fost declansat, astfel incat noi suntem primii pregatiti cu acest proiect pe care sa il livram guvernului, pentru ca titularul proiectului este guvernul. Am lucrat patru ani de zile , eu sper cu folos, si pana la urma vom vedea rezultatele. (Emil Boc)
Centura metropolitana a Clujului va avea 38 de kilometri lungime si doua benzi pe sens. Drumul va incepe in zona nodului rutier de la Gilau al Autostrazii Transilvania, va trece prin nordul comunei Floresti, apoi, pe langa sensul giratoriu din zona hipermarketului Cora de unde va urca spre Faget. De aici, va trece prin sudul cartierelor Manastur si Zorilor, va intersecta DN 1 Cluj – Turda, va strabate pepiniera Becas si se va opri in centura Valcele – Apahida. Soseaua ocolitoare va facilita atat tranzitarea orasului cat si deplasarea din Manastur sau Grigorescu spre Gheorgheni si zona de Est a Clujului fara sa se mai ajunga in centrul municipiului.
Am inceput inca din 2018 intocmirea documentatiilor pentru centura metropolitana, cand am primit acceptul guvernului, printr-un acord de parteneriat, ca noi sa lucram in locul guvernului, astfel incat proiectul care era prevazut in Masterplanul de transport sa fie implementat prin Programul Operational de Transport 2021 – 2027, dar sa avem noi realizata documentatia, pentru ca guvernul fie nu a vrut, fie nu a avut vreme. Si de atunci tot lucram. (Emil Boc)
Primarul Emil Boc anunta ca, la mijlocul acestei toamne, administratia locala va finaliza intreaga documentatie pentru realizarea Centurii metropolitane a Clujului.
Investitia face parte din Masterplanul de transport al Romaniei si va fi realizata din fonduri europene. Atat studiile cat si proiectul tehnic trebuiau facute de guvern, dar, pentru ca executivul nu s-a implicat, primaria Cluj-Napoca si administratiile locale din Gilau, Floresti si Apahida s-au ocupat ele de intocmirea partii birocratice. Primarul Emil Boc promite ca la sfarsitul lunii octombrie va fi emis acordul de mediu, dupa care intreaga documentatie va fi trimisa la guvern, pentru a fi scoasa la licitatie:
Proiectul are ca ultim obstacol acordul de mediu, care urmeaza sa fie emis la sfarsitul lunii octombrie. Aceste termene nu le gestionam noi. Sunt termene stabilite de Agentia de Mediu, in functie de ce cer comisiile de acolo, de dezbaterile publice. In octombrie obtinem avizul de mediu, in noiembrie urmeaza sa intre in guvern, dupa care guvernul trebuie sa organizeze procedurile de licitatie pentru ca, prin Programul Operational de Transporturi sa se realizeze acest obiectiv fundamental, la care lucram de atatia ani si care speram noi sa il vedem cat mai repede implementat.(Emil Boc)
Odata cu lansarea Planului National de Redresare si Rezilienta (PNRR), reprezentantii primariei ar fi dorit ca centura metropolitana sa beneficieze de aceasta sursa de finantare. Chiar daca proiectul nu va primi bani din PNRR, Emil Boc asigura ca vor fi fonduri pentru realizarea investitiei:
Viziunea ministrului transporturilor a fost ca in PNRR include numai autostrazi. Nicio centura nu a intrat in PNRR si raman in consecinta celelalte proiecte de finantare din Programul Operational Sectorial si din fondurile bugetare. Guvernul si-a reexprimat angajamentul de a mentine proiectul centurii metropolitane in Programul Operational de Transport, care inca nu a fost declansat, astfel incat noi suntem primii pregatiti cu acest proiect pe care sa il livram guvernului, pentru ca titularul proiectului este guvernul. Am lucrat patru ani de zile , eu sper cu folos, si pana la urma vom vedea rezultatele. (Emil Boc)
Centura metropolitana a Clujului va avea 38 de kilometri lungime si doua benzi pe sens. Drumul va incepe in zona nodului rutier de la Gilau al Autostrazii Transilvania, va trece prin nordul comunei Floresti, apoi, pe langa sensul giratoriu din zona hipermarketului Cora de unde va urca spre Faget. De aici, va trece prin sudul cartierelor Manastur si Zorilor, va intersecta DN 1 Cluj – Turda, va strabate pepiniera Becas si se va opri in centura Valcele – Apahida. Soseaua ocolitoare va facilita atat tranzitarea orasului cat si deplasarea din Manastur sau Grigorescu spre Gheorgheni si zona de Est a Clujului fara sa se mai ajunga in centrul municipiului.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal. Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.