ANRE controlează furnizorii de gaze și energie electrică
Reprezentanţii Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie, ANRE, îi îndeamnă pe consumatorii care au primit astfel de informări să trimită sesizări pentru ca ANRE să înceapă controlul la furnizorii respectivi.
Articol editat de Andreea Leonid, 27 august 2021, 13:57
Deși consumatorii au ales ofertă cu preț fix, furnizorii invocă anumite capitole din contracte referitoare la cazurile de forță majoră și consideră triplarea prețurilor pe bursă un astfel de caz particular.
Reprezentanții ANRE spun însă că ofertele cu preț fix nu pot fi schimbate pe durata derulării contractului, iar dacă în contract există alte prevederi ce influențează acest preț, atunci furnizorul are o problemă, nu consumatorul.
Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedintele ANRE: Dacă contractul are clauză în sensul căreia să poată modifica prețul, înseamnă că oferta nu a fost corelată cu contractul și, din punctul meu de vedere, nu este o abordare corectă din partea furnizorilor, să nu spun cuvinte mai grave cu a fi ofertă înșelătoare. Un preț fix este preț fix pe întreaga perioadă a contractului.
În privința argumentelor invocate de furnizori, în speță capitolul contractual referitor la cazurile de forță majore, vicepreşedintele ANRE spune că, în acest moment, nu există un astfel de caz pe piață.
Zoltan Nagy-Bege: Care a fost forța majoră care a dus la creșterea prețului? Nu știu de un eveniment în România care să fie catalogat forță majoră și să fi influențat evoluția prețurilor din piață.
Reprezentanții ANRE spun că toți consumatorii de energie și gaze care primesc astfel de notificări din partea furnizorilor să depună sesizări către Autoritate, pentru ca reprezentanții acesteia să înceapă controlul furnizorilor.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.